Zo doende stond hoogdrachtige lily weer bij mij.. Gisteren avond was het zo ver, om 9 uur teste ik de PH waarde op 5.5 en ging ik om 11 uur terug samen met Femke_L.. We hoorde in de stal een hoop kabaal en ja hoor deur open en mevrouw wat al helemaal bezweet.. Even weg en ze ging liggen, wij kijken... RED BAG!!! Zo vlug als kon de zak open gemaakt en pootjes zoeken en mee helpen want ze had het mega zwaar.. Ze kwam maar niet verder, uiteindelijk het hoofdje eruit gekregen maar het 2e voetje+schouderpartij wilde er maar niet doorheen.. Tongetje werd blauw.. Er moest iets gebeuren.. Veearts gebeld.. Lily was helemaal op.. Ik dacht dat ik ze beide ging verliezen. Toch zette ze nog voor de laatste keer kracht en ja daar was die helemaal!!! Maar nu ademde het niet meer... Zonder er maar bij na te denken mond op mond beademing en ik voelde en hoorde gewoon de lucht in zijn longen gaan! En toen bewoog het eindelijk!! Veearts afgebeld want het was gelukt.. Het duurde even voor dat hij door kreeg hoe hij moest drinken, maar nu doet hij het voorbeeldig..
Wat een horror was dit voor mij en Femke.. We zaten beide vol adrenaline, het was 3 graden maar geen moment kou..
En dan ook een toepasselijke naam voor hem:
Absolutely A Shot Through The Heart!

maar wat heb je super gehandeld zeg!!
)