veulen mee met moeder naar fotomeeting, kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

veulen mee met moeder naar fotomeeting, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 19:35

ik heb werkelijk geen idee waar dit moet, dus sorry als het verkeerd staat..

rond 20 juni is mijn shet uitgeteld, drachtig van een knappe mini hengst.
voor de nieuwsgierigen, zie topic: [KS-MK] veulen verwacht shetlanderxmini
nu zou het me toch wel erg leuk lijken om mee te doen aan een fotomeeting met de 2 kleintjes, of er zelf een organiseren.
nu vroeg ik mij dus af, kan dat? is dat niet te veel stress voor het veulen?
eerst een reis in de trailer, daarna een paar uur omgeven door mensen en andere pony's, en dan weer terug met de trailer. kunnen ze dit aan? of toch maar liever niet? dan doe ik het ook niet!

Lau

Re: veulen mee met moeder naar fotomeeting, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:38

Er zijn genoeg fotograven die een veulen zoeken voor hun portfolio. Is dat niks? Ik denk namelijk dat zoiets te veel stress is.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:39

Ik zou het niet doen.. Voor zo'n veulen is op dat moment alles nieuw en als de merrie stressig wordt dan is dat veels te veel voor een jong veulen. Ik zou dan een fotograaf aan huis laten komen. Dat scheelt gewoon stress.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:41

Uit eigen ervaring (als fotografe): absoluut niet doen. De druk ligt bij fotmeetings al hoog (15 minuten per paard voor portret bijvoorbeeld) en dan ook nog een veulen erbij? Nee, er zijn genoeg fotografen die je kunt boeken voor aan huis (of 1-op-1 op een locatie met 1 fotograaf), veel beter plan. :)

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:41

Ik vind het er wel van af hangen, als de merrie heel rustig is bij meetings en als het niet te lang is, is dat op zich wel een goede ervaring voor het veulen. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:42

Ik zou het ook niet doen. Het is één en al stress en dat zou ik voor een veulen niet aanraden. Alles is nieuw voor zo'n jong dier, waarom zou je dan meteen zoiets ingrijpends willen doen?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:43

Je zegt het zelf: met de trailer op pad, daarna een paar uur met anderen er bij - en ook weer terug.
Waarom zou je dat willen? Het is vermoeiend voor je veulen en voor je merrie, geeft veel stress voor beide en je merrie is alleen bezig met het beschermen van haar veulen. Bovendien loop je het risico dat er iets gebeurt. Je moet het niet willen en het wordt ook zeker niet leuk!

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:46

Waar woon je? Ik ben zelf opzoek naar veulens en merries op de foto te zetten. Gratis omdat het om te oefenen is :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:48

Fotomeeting bij jezelf thuis? :Y)
Nee misschien ergens dichtbij een leuk veldje of iets? Dan zou je daar op voorhand rustig kunnen oefenen en later een fotograaf, of meerderen laten komen.
Het lijkt me wel veiliger voor iedereen om geen andere vreemde paarden erbij te halen

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 19:55

bedankt voor jullie antwoorden allemaal! zoals ik het hoor is het toch geen goed idee.
het is natuurlijk wel iets anders, maar veulens gaan toch ook al vrij jong mee naar de keuring, waar tribunes vol publiek zitten en ook andere paarden zijn?

Anouska15 schreef:
Waar woon je? Ik ben zelf opzoek naar veulens en merries op de foto te zetten. Gratis omdat het om te oefenen is :)

ik woon bij veghel:)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:01

amkeVH schreef:
bedankt voor jullie antwoorden allemaal! zoals ik het hoor is het toch geen goed idee.
het is natuurlijk wel iets anders, maar veulens gaan toch ook al vrij jong mee naar de keuring, waar tribunes vol publiek zitten en ook andere paarden zijn?

Anouska15 schreef:

ik woon bij veghel:)

Dat is voor mij een uur rijden, dus helaas een beetje te ver

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:43

Het ligt er aan hoe oud de veulens zijn als je met ze op pad gaat.
Met een heel jong ding zou ik het niet doen.

Maar vanaf een week of 6,7 a 8 kan het wel.

Als de merrie opnieuw gedekt gaat worden breng je de merrie ook naar het hengstenstation.
Of als je naar de keuring gaat.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:19

F-AM -> KS