is om ze zo veel mogelijk buiten te laten, vroeg ik me af wat jullie redenen zijn om de veulens al zo vroeg te laten komen? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
is om ze zo veel mogelijk buiten te laten, vroeg ik me af wat jullie redenen zijn om de veulens al zo vroeg te laten komen?
Hier is vorige week ook het eerste veulen geboren (3 weken te vroeg, maar wat een kanon al) en die staat noodgedwongen met moeders de hele dag opgehokt. NatasjavE schreef:Ik weet niet of het bij Tinkers ook speelt maar bij de warmbloeden is het vaak om dan op de keuring een mooi groot ontwikkeld veulen te hebben.
Ja,..slechte reden ik weet het...
. Maar dan niet zozeer vroeg. Heb een keer een veulen van 4.5 maand op se keuring gehad, dat was echt niet wat... Ik wil ze om en nabij de 3 maand hebben ten tijde van de keuring.
.
Ik had zelf een heel laat veulen (juli), maar dat kwam omdat de merrie niet eerder pakte. Ik vind zelf mei/juni de mooiste tijd. Dan is er goed gras, is het nog niet te heet en kunnen ze direct mooi naar buiten. 
Kirsha schreef:Ik volg dit ook even, ik vind al die veulentjes in het fototopic superleuk maar in dit schijtweer wil je ze toch niet buiten hebbenHier is vorige week ook het eerste veulen geboren (3 weken te vroeg, maar wat een kanon al) en die staat noodgedwongen met moeders de hele dag opgehokt.
Maar dat was in juli, en ik zou nou niet graag een veulen de hele dag buiten hebben lopen met dit weer. Nat, guur... Brrrr.
)
Dan gaan de veulens sterk de winter in want ook dan lopen ze bij mij 24 uur buiten. En dan kunnen ze in het voorjaar mooi de weide in want dan kennen ze de basis.