shet verkopen,aan wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

shet verkopen,aan wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 12:31

Steeds vaker schiet het door mijn hoofd of ik er wel eerlijk aan doe mijn shet te houden. Ik heb eigenlijk te weinig tijd en doe op stal vaak mijn rijpaard en heb dan geen tijd meer. En om eerlijk te zijn soms ook de energie niet. Maar verkoop,tja, een grotere pony durf ik wel aan,maar ik ben zo bang voor pennymeisjes of de handel. Ik zou niet weten wie een goed baasje is en wie niet. Vind het zo moeilijk.

Het is een superlief dier maar niet geschikt voor kinderen. Ze moet lekker bij iemand genieten.ze is dol op mensen en geniet ook echt van een beetje aandacht.

Hebben jullie weleens een shet verkocht en wat zijn de eervaringen?

_Kimo_

Re: shet verkopen,aan wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:35

Misschien kijken voor een bekende die hem kan overkopen? Maar ja, dat is het nadeel van verkopen.. je weet nooit waar die uiteindelijk terecht zal komen en hoe de rest van zn leventje zou zijn.. alleen daardoor zou ik mijn shetjes al niet verkopen :p

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:36

staat je shet samen met je paard, en hoe verder gehuis vestigd. dat je paard geen aandacht van de mens krijgt zal een paard heus niks uitmaken als andere voorzieningen verder top zijn hoor. dat is iets wat wij vinden dat hoort maar nodig? nee hoor.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 12:37

_Kimo_ schreef:
Misschien kijken voor een bekende die hem kan overkopen? Maar ja, dat is het nadeel van verkopen.. je weet nooit waar die uiteindelijk terecht zal komen en hoe de rest van zn leventje zou zijn.. alleen daardoor zou ik mijn shetjes al niet verkopen :p

Ik heb denk geen bekende die zouden willen overkopen.

Verkocht is verkocht.dat weet ik.maar ik heb het idee dat bij grotere rassen de kans zoo veel groter is op een goed huis dan bij shetlanders.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 12:47

StalNollie schreef:
staat je shet samen met je paard, en hoe verder gehuis vestigd. dat je paard geen aandacht van de mens krijgt zal een paard heus niks uitmaken als andere voorzieningen verder top zijn hoor. dat is iets wat wij vinden dat hoort maar nodig? nee hoor.

Dat ben ik met je eens maar bij haar is dat echt anders. Ze is extreem gefocust op mensen. Ze hoeft je maar te horen en komt al je kant uit. Volgt je uren. Aan het werk en terugzetten is vaak niet genoeg..ze wil dan weer mee en is boos als ik mijn rijpaard meeneem.terwijl ze altijd in de kudde staat buiten. Ze is gewoon echt een knuffelpaard die graag dichtbij je is..mijn rijpaard boeit dat dan weer niet zo. Als ik hem kom halen is Het goed. Loop ik hem voorbij is het ook prima.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:53

Voortaan rijpaard laten staan en met de shetlander aan de slag ha ha.

Probleem opgelost

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:53

Kan ook nog rijpaard verkopen scheelt ook weer finacieel ha ha

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:01

Miss kun je een wat oudere verzorger vinden die met de shet wil mennen ofzo?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:04

Ja, wat Sarah_Elise zegt. Een verantwoordelijke verzorger die met hem/haar wil grondwerken, of gewoon lekker wandelen/tutten, of inderdaad mennen. Als de Shet zo op mensen gericht is dan zal hij alles wel fijn vinden denk ik.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 13:17

Ik heb meerdere malen een verzorger gezocht, maar is niets geworden.
Er zijn weinig oudere verzorgers te vinden. Jong vind ik opzich niet erg, maar paarden staan in een uithoek zonder openbaar vervoer e.d. en om ook nog geschikt ouders te vinden is helemaal een rotklus.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:19

Ik heb mede om die reden zaterdag mijn shet verkocht, het klinkt gek maar als een potentiële koper voor je staat voel je vaak of het oprecht goed voelt.... ik had er ook een koper voor die eerder was en dat gaf een onprettig gevoel in de onderbuik ik heb gezegd dat hij beet en waarempel vond ze het niets... misschien niet netjes maar effectief! De kopers die hem kochten hebben gebeld veel vragen gesteld en kwamen en nog eens en ik wist dat zou een goed huis zijn! ;)
vertrouw op je intuïtie...als het echt tot verkoop komt meestal laat dat je niet in de steek!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:26

Daarom durf ik de mijne niet te verkopen :=
heb er Bijv. Eentje die de maatschappij al teveel geld kost en onbruikbaar is :')
Zolang het financieel geen probleem is ... Waarom "verleas" je hem niet als maatje of zet je hem niet ergens waar ze meer Tot haar recht komt.
Dan kun je altijd nog Tot verkoop overgaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:32

Om deze reden ben ik blij dat ik mijn rijpaard heb verkocht en nu weer leuke dingen met de shet kan doen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:35

Ik heb er ook mee te maken gehad, en je kunt prima de serieuze (non-penny's) eruit filteren. Je weet vaak al gauw genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt door taalgebruik etc. Vaak bellen echt serieuze mensen wel, of geven aan te willen bellen. Als je kijkers krijgt heb je ook snel genoeg door wat voor mensen het zijn en of zij bij jouw pony passen, maar net als bij andere paarden kunnen mensen zich anders voordoen of dingen beloven en niet nakomen. Dat laatste hou je sowieso met verkopen, ongeacht het ras.

Maak een leuke, serieuze verkoop advertentie, geef aan wat je zoekt voor je pony en geef aan dat je (bijvoorbeeld) geen pennykinderen zoekt.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:39

Polly schreef:
Om deze reden ben ik blij dat ik mijn rijpaard heb verkocht en nu weer leuke dingen met de shet kan doen

Precies dat.
Heb van de week mijn haf om die reden verkocht

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:46

Kun je geen verzorgertje zoeken? Dan kun je hem toch houden, behoud jij de regie en krijgt je pony meer aandacht.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:55

Er zijn ook mensen die geen penny zijn (af en toe pennytrekjes ok ;)) die een shetlander willen. Nu heb ik een rijpony die nog jaren mee mag gaan hoor ;) maar daarna komt er toch echt een shetlander! Rijden vind ik te weinig aan, dus doe ik nauwelijks meer... En ik vind shetjes gewoon echt geweldig....En er zijn echt wel meer volwassenen die dat hebben! Of volwassen mensen met kids :) Genoeg opties hoor voor een lieve shet :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:45

Lianne86, inderdaad! Er zijn echt niet alleen pennykinderen met Shetlanders. Tegenwoordig zie je juist veel vaker volwassenen met een Shetlander. Het zijn onwijs veelzijdige dieren.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:57

Ik ben een wat "oudere := met 2 shets"....
Heb 1 hoogbejaarde die nog een mooi plekje zocht voor zijn pensioen en een jongere vosmerrie
Met de vosmerrie wil ik graag gaan mennen en ik zoek op termijn nog een shetje erbij.
Ik heb altijd gereden maar heb daar de zin en de tijd niet meer voor..
Verkoop blijft altijd een risico maar er zijn ook mensen genoeg die wel goed zijn hoor voor hun diertjes :j
Zoals al eerder gezegd je merkt het vaak wel als de mensen komen kijken..