Thuiskeuringen KWPN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Thuiskeuringen KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 21:26

Binnenkort zie ik dat er op de agenda van het KWPN een thuiskeuring gepland staat. Nu wil ik graag met mijn merrie naar de keuring, maar de datum voor de stamboekkeuring past me niet.

Heeft er iemand ervaring met thuiskeuringen? Zijn er verschillen tussen thuiskeuren en de stamboekkeuring? En wat zijn de kosten hiervoor?

odessa96

Re: Thuiskeuringen KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 06:38

De kosten voor de thuiskeuring kun je vinden op de kwpn site.
Bij de thuiskeuring wordt een paard alleen aan de hand voorgesteld, tijdens de stamboekkeuring moeten de paarden ook los bewegen.
Tijdens de thuiskeuring kunnen de paarden dus geen ster worden, hiervoor moet je naar de stamboekkeuring.
Maar dit alles is ook te vinden oo de kwpn site, daar staat alles uitgebreid uitgelegd ;)

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:46

Wij hebben afgelopen jaar onze merrie ook voor de thuiskeuring het scheelde voor ons een hoop gedoe ivm veulens en krijgen van veulens.

Merrie gewoon in goede conditie tonen netjes invlechten en dan even aan de hand laten stappen en draven.
Wanneer de merrie stb. Extr ster is kun je een merrie test (ibop/eptm) laten lopen of er voor kiezen om sportpredicaat te behalen.

Wanneer je nou een jonge 3 jarige merrie heb zou ik wel naar de keuring gaan dit omdat je merrie direct ster wordt door middel van losbewegen / vrijspringen.
Wanneer je merrie drachtig is zal ik voor thuiskeuring kiezen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:04

ED >>> F-AM