Blue Hors First Choice (Jazz x Negro)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Izzy19

Blue Hors First Choice (Jazz x Negro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 16:11

Ervaringen hier met nakomelingen van Blue Hors First Choice of mensen die hem ook op het lijstje hebben staan? Wat voor type merrie past volgens jullie goed bij deze hengst?

Hij spreekt mij erg aan qua bewegingen en er zit een hele mooie bloedlijn achter. Goedgekeurd voor Denemarken, Oldenburg en Zweden en KWPN gecertificeerd. Kan iemand iets meer duidelijkheid geven over dat laatste? Ik vind geen info terug over waarom hij niet gewoon ook goedgekeurd is bij KWPN? Wat is het verschil tussen goedgekeurd en gecertificeerd?

DoorDartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:37

Hoi, ik ga mijn merrie(00seven x ferro) laten dekken door first choice.
Ik weet dat hij is aangewezen voor de derde bezichtiging op de hengstenkeuring bij het kwpn in 2013. Doordat hij koliek kreeg,behandeld is en daardoor positief kon hij niet verder. De veulens van first choice komen in het register A van het kwpn omdat hij wel bij erkende stamboeken is goedgekeurd als dekhengst. Er zijn in 2014 3 nakomelingen van hem geboren in nederland. Zijn nafok is veelbelovend.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:14

Niet iedere hengsthouder biedt zijn hengst aan bij KWPN.
Goedkeuring bij andere stamboeken is gelijkwaardig, en ieder stamboek-traject kost de hengsthouder veel geld. KWPN is wat dat aangaat duur. En als een hengst bij zoveel stamboeken goed genoeg is bevonden, dan is hij gewoon goed.
Je veulen zal bij KWPN ingeschreven kunnen worden. Dat hebben ze heel graag zelfs. Dus zit daar maar niet over in.

Izzy19

Re: Blue Hors First Choice (Jazz x Negro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 13:43

Bedankt Dees, dat is duidelijk en begrijpelijk inderdaad.