Kent iemand een stal waar ze een opfok hebben en pony's inrijden en keuringsklaar maken? Het gaat om een karaktervolle slimme New forest. Graag op een vriendelijke manier en waar mijn pony nier verpest zal worden.
Het liefst in Drenthe.
Jellybeans
Geplaatst: 25-03-15 09:02
Stal Koorman? (Slagharen) Daar kan je pony worden ingereden en volgens mij is er ook de mogelijkheid tot keuringsklaar maken. Het is verder geen opfok.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 25-03-15 11:07
Stal Koetsiershoeve, http://www.stal-koetsiershoeve.nl/. Opfok staat er niet bij op de site, weet niet of het mogelijk is, hij fokt wel veel pony's zelf op en wellicht kan het opfokken ook daar. Stal zit niet in Drenthe, maar de afstand is nog wel te overzien.
De manier van inrijden en keuringsklaar maken is echt goed daar, wordt op een hele fijne en vriendelijke manier gedaan. Ik heb het meerdere keren mogen aanschouwen en heb echt verbaasd gestaan over hun makkelijke omgang met de dieren, alles is echt in alle rust, en de pony's pikken het echt goed op met hun aanpak.
Is het een betaalbare stal? Want het gaat om 1 bijna 3 jarige die ingereden moet worden en keuringsklaar en haar moeder die alleen keuringsklaar gemaakt hoeft te worden. Moeder en dochter zijn bijna onafscheidelijk. Dus ik hoop dat ze dat daar er ook een beetje af kunnen helpen. Moeder mee nemen uit het zicht van dochter is geen probleem maar andersom dan moet ik moeder echt op stal zetten en soms gaat ze zelfs dan nog uit haar dak.
En worden ze daar verkeersmak? Zodat ik ze ook af z onderlijk van elkaar mee buitenrit kan nemen.
Qua kosten durf ik niets te zeggen, ik ken zijn tarieven niet. Verkeersmak worden ze wel, op zijn terrein staan al genoeg wagens en groot materieel om aan te wennen. Hebben wij op onze stal ook, en onze ervaring is dat ze daardoor direct op straat kunnen zonder problemen. Ik zou zeggen, gewoon bellen. Is een heel vriendelijke (jonge)man.
Eikenbos
Geplaatst: 27-03-15 08:34
Voor de keuringen brengen wij ze naar Rene Boskamp. www.reneboskamp.nl. Die zou je eens kunnen bellen.
Daphne__
Geplaatst: 29-03-15 21:02
Stal het Gruyter, familie Braat
Weet niet wat het gaat kosten, maar ze zijn eerlijk naar de pony's en verpest worden ze er ook zeker niet.
De bovenste in dit topic ken ik verder niet, maar Stal koetsiershoeve en Rene boskamp zijn ook zeker betrouwbaar.