Artikel over eventing fokkerij (Engelstalig)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Artikel over eventing fokkerij (Engelstalig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 14:53

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:25

Ben een liefhebber van XX en eventing dus kan mij helemaal vinden in deze artikel.
Ik volg ook een paar XX hengsten in Europa ivm mogelijk gebruik om een van mijn merries.

Sunneva

Re: Artikel over eventing fokkerij (Engelstalig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:21

Jan Greve scheef laatst nog in In de Strengen dat we meer volbloed toe moesten voegen aan de springpaardfokkerij. Eventing heeft het zelfs nog harder nodig, die heeft zeer veel baad bij uithoudingsvermogen en (zeker niet onbelangrijk!) hardheid.
Ik ben het hier mee eens.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 16:02

De schrijver van het artikel is niet van mening dat de springpaarden fokkerij zo zeer Volbloed nodig heeft. Echter hij woont in Ierland, misschien dat dat er iets mee te maken heeft, geen idee.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 16:12

In de lijst van genoemde hengsten zitten overigens maar weinig jonge hengsten. De nog oudere zijn overigens buiten de lijst gelaten.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 13:00

Sunneva schreef:
Jan Greve scheef laatst nog in In de Strengen dat we meer volbloed toe moesten voegen aan de springpaardfokkerij. Eventing heeft het zelfs nog harder nodig, die heeft zeer veel baad bij uithoudingsvermogen en (zeker niet onbelangrijk!) hardheid.
Ik ben het hier mee eens.

Hoe denkt Jan Greve daar meer beweging in te krijgen? Aangezien er niet veel VB hengsten meer zijn in Nederland en de meeste fokkers niet warm lopen voor het gebruik van Volbloed, omdat de meeste mensen zulke paarden niet willen kopen?