Casanova is inderdaad flink terug gevallen. Nu is hij het laatste jaar ook nog niet echt hengst geworden, naar wat ik op de foto's zie. Die zal nog een paar jaartjes nodig hebben om flink uit te zwaren en open te bloeien. Was graag gegaan, moest helaas werken.
butengeweun
Geplaatst: 23-03-15 20:05
Alexandra wee jij toevallig waar deze hengst in belgie staat kan hem niet vinden op de website Azur des Chenus
oeps maar een beetje weg, hij heeft zo wat ik kan zien veel wat shan kan verbeteren maar ca 5 uur enkele reis is iets te ver om hem in het echt te gaan bekijken
Wat Casanova betreft, hij ziet er inderdaad niet uit als al die andere zware hengsten, zijn sokken zijn deze winter met het slijk beetje afgesleten (onderste 2-3 cm boven de hoef) en mijn andere jonge hengst had van de zomer hier en daar een pluk manen uit getrokken met het spelen.
Maar hij is wel wat verder uitgezet naar vorig jaar toe, beetje meer spieren, wat meer hengstennek... als ze dan zeggen dat hij er vorig jaar beter uit zag en voor zijn hoofd ed 1 punt gaan aftrekken... volgens mij kan een hoofd op die leeftijd niet meer veranderen... zijn halsters heb ik dan ook niet meer moeten veranderen van maat tov vorig jaar... Dus vond sommige punten heel erg raar tov vorig jaar... (hij heeft begot 2 punten meer gekregen dan mijn zwaar verwaarloosde merrie van vorig jaar die toen mee naar de keuring moest om opgenomen te worden, sokken afgeschoren, 0,0 vet, ribben beetje zichtbaar, heupbeen dat uit stak, heel iel, iele nek, niets bespiering... oke op hengstenkeuring zijn ze strenger dan op merriekeuring maar dan nog...)
The Long Mane horse van Chywoon is leuk zeg! Die kende ik nog niet. Een andere die ik veel op foto's had gezien, viel nu ineens mega tegen... grappig hoe dat soms zo anders kan overkomen
ik weet verder casanova's punten niet en ben geen keurmeester maar ook al verandert zijn hoofd in se niet, toch kan het optisch wel anders lijken, oa door uitstraling, voorpluk massaal of minder enz ik vond hem er persoonlijk ook wat minder uitzien dan vorig jaar, hoewel ik je gelijk geef als je zegt dat hij wel ontwikkeld is! Het is en blijft echter met 4 jaar ook gewoon nog een jonge hengst he, en de keuring een momentopname, zo net na de winter kan dat ook parten spelen dat hij net wat minder toont
oh en Azur... sja... daar heb ik al sinds ik hem het eerst zag als 2jarige een beetje een zwak voor, schitterende uitstraling en presence heeft die hengst!