Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Natuurlijk blijft een paard een paard in mijn ogen en kan je sowieso niets of weinig beginnen als ze eens aan de kletter gaan, zelf al zit er een bit in.
Dus is wel fijn dat ik denk dat ik nu dé optoming voor ons gevonden heb. 

Chay_Flame schreef:Ik rijd zowel met bit als bitloos met mijn merrie![]()
Ze is alleen onwijs sterk en trok 2 jaar geleden gewoon door het hoofdstel heen. Ik had toen een meroth hoofdstel waar mijn new-forest erg goed op reageerde. Heb toen een hackamore gekocht en daar reageert ze echt heel goed op. Vorig jaar ook een touwhoofdstel besteld bij Joyce de Vos. In de bak reageerde ze er goed op en buiten ook geprobeerd wat goed ging. Echter is ze de laatste tijd erg hyper dus rijd ik dan liever met hackamore voor het geval ze even gek wil doen.

Voorlopig nog even met bit naar buiten indien ze idd gek wilt doen. Ik merk wel dat als ik bit in heb dat zij meer 'respect' voor mij heeft dan bitloos. Ze neemt dan meer privileges.
haar dochter heeft een sweet iron snaffeltje maar heb ik een hackamore voor liggen die ik eens ga proberen.