Eventjes voor ik heel bokt over me heen krijg:
Sjors is mijn verzorgshetlander, die alleen staat. Omdat de eigenaren een pony'tje erbij willen, hebben ze haar laten dekken vorig jaar. Ik heb geprobeerd het te voorkomen, vooral omdat het op deze manier echt vermeerdering is, maar de eigenaren hebben doorgezet helaas... Ik heb dus mijn best gedaan en ik hoef dus verder geen reacties over dat het vermeerdering en slecht is enzo. Ik weet het, en ik ben er ook niet voor. Maar het is niet anders, dus laten we er maar het beste van maken!
Maar nu over op het leuke gedeelte
Sjors is vorig jaar, eind mei tot begin juli, 5 weken lang, naar een hengstje gegaan van kennissen van de eigenaren. Na vijf weken is ze terug gekomen en met kerst is ze drachtig gescand! En na lang wikken en wegen, heb ik nu dit topic aangemaakt, voor eventueel nog wat tips en zodat mensen gezellig mee kunnen wachten!
Sjors is dus ergens midden april uitgerekend, als ik reken met de 320 dagen die meestal voor mini's gelden. Eind maart zit ze dus op de 300 dagen vanwaar ze veilig kan bevallen.
Ik heb me al veel ingelezen over dracht en bevallingen van merries, en veel meegekeken met kraamstal topics. Ik heb hierdoor al best veel geleerd en weet in ieder geval de belangrijkste dingen van de dracht en de bevalling, maar misschien hebben mensen nog handige tips? Ik hoor het graag!
Groetjes Linde
heel gaaf beest, dat wel
wat erg!