veulens van mythos ox?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiraeChaos

veulens van mythos ox?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 12:04

hallo!
ik vroeg me af of iemand wat informatie heeft over de veulens van mythos? Ik google me wat af maar ik kan nauwlijks wat vinden.
Foto's of ervaringen zijn bijde welkom!
Ik wil graag weten wat hij vererft aan bouw, beweging en karakter, dus als dat kan zou ik het super vinden om te horen wat de verschillen zijn tussen de merrie en het veulen!

Sewri

Re: veulens van mythos ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:50

Ik ken persoonlijk geen veulens persoonlijk maar het is wel een mooie hengst!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 01:19

F-AM -> FB

MiraeChaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 06:43

oeps, sorry voor het verkeert plaatsen!
Ja hij is zeker mooi!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:26

Volgens mij heeft de hengst slechts ongv 3 a 4 veulens gegeven tot nu toe

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:50

Woogy op bokt heeft een jaarling merrie van Mythos. Prachtig beestje.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:00

Ik heb een Mythos merrietje Myth'ara. Kanon van een dier, prachtig paard. Verschrikkelijk sterk frame, super benen en een top karakter. Iets pittig dat wel, maar eerlijk en super leergierig en onverschrokken

Hij heeft inmiddels 15 veulens op de wereld lopen dus wel iets meer dan 3 á vier.

Al zijn veulens zijn zo'n 80% Mythos 20% merrie. Onze meid is ook een exacte kopie van haar vader.

Haar gangen zijn waanzinnig, elke stap is raak. Ze stapt heel ruim met veel souplesse, haar draf is zwierend en sierlijk en haar galop? één en al power en speed.

Als je meer info wilt geef je maar een gil, schroom ook niet om met Jan Calis zelf contact op te nemen over de hengst

Afbeelding

Afbeelding

Zou dit topic overigens niet beter in de sub categorie bij de arabs passen??

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:10

Is daar een sub categorie voor halfbloeden dan? De vraag is over Mythos kinderen en niet specifiek volle arabjes.
Al is myth'ara natuurlijk wel een plaatje...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:21

Maar Mythos zelf is wel vol arab, meestal worden zulke topics dan overgeplaatst
Er zijn in elk geval twee anglo's van hem geboren bij Jan zelf. De andere 13 zijn arabs

MiraeChaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 19:50

ooh, mooi beestje!
alle info is welkom hoor, hoe meer hoe beter! ik ben al bij jan calis geweest, dus ik heb mythos en enkele veulens vorig jaar ontmoet, maar die vond ik voor 2 jarige nog wel heel erg klein. Was bovendien niet zoveel aan te zien gezien ze zich net achter een ander stel verschuilden xD

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:50

Klein kan ik ze niet echt noemen, voor zover ik weet zitten ze allemaal als 2-5 jarigen tussen de 1,50 en 1,55.

Ik ben zelf erg weg van onze meid, ze is super slim en onverschrokken. Gooit een stapel emmers om en kijkt er daarna geërgerd naar omdat ze in de weg liggen. Ze is wat bijdehand en brutaal maar accepteert een correctie erg makkelijk.
Had graag mijn tweede Mythos gehad dit jaar, maar haar moeder dacht daar anders over.

Ben je eventueel van plan met hem te fokken? Op wat voor merrie?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:00

Wij hebben een mythos op stal, fantastische pony inderdaad een e pony. Wel wat kort in de rug maar ze is ook pas 4 (bijna 5) dit zal ook afhankelijk zijn van de moeder.
Ze is heel fijn in omgang, inrijden was zitten en wegrijden heeft nog nooit een bok gegeven. Ze was de eerste pony die ik inreed, je krijgt hierdoor wel een heel simpel beeld van inrijden haha. Ze heeft het zelfde kleurtje als haar vader. Ze kan met jong en wat ouder zo weg rijden en is heel relaxed. Mocht je graag foto's willen moet je dat even zeggen dan upload ik ze als ik tijd heb. Meer vragen zijn altijd welkom!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:29

Afbeelding

Onze Myth'ara wordt dit jaar twee. Iemand had het in dit topic over kleine nakomelingen. Deze dame is inmiddels al groter dan haar 1,57m moeder...