Mijn fjord is in het bezit van een Duits paspoort. Zijn vader is Drafur, welke enkel in Duitsland als GGK dekhengst is geregistreerd volgens mij.
Nu zou ik zelf graag lid worden van het Nederlandse fjordenpaarden stamboek. Natuurlijk hoef je daar niet eens een fjord voor te hebben, maar als ik dan toch lid word zou ik graag ook deelnemen aan activiteiten met mijn fjord. Ik ga er van uit dat je fjord dan ook ingeschreven moet zijn bij het Nederlandse stamboek.
Nu heb ik op de site van het stamboek al rond zitten neuzen, maar kan alleen iets vinden over in/export van paarden, en dan wordt het me nog niet helemaal duidelijk. Mijn fjord is geboren in Nederland, beide ouders staan in Nederland alleen hij heeft een Duits papier. Iemand enig idee welke stappen ik moet ondernemen om hem over te laten schrijven naar Nederland? En wordt hij dan wel gewoon in het stamboek opgenomen, ondanks dat zijn vader in Nederland niet goedgekeurd is?
Als ik de site begrijp moet ik hem afmelden in Duitsland, maar mijn Duits is verre van goed, dus dat zou dan ook weer een uitdaging worden...
Dit is mijn eerste fjord, dus al die stamboekdingen zijn me totaal onbekend. Iemand die eerder met dit bijltje gehakt heeft? Ik hoor het graag
Maar de mijne was écht te leuk om te laten staan
Als er ooit nog een fjord komt dan een Belg of Duitser.