Friese ouderwetse dekhengst gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotteenzoo

Friese ouderwetse dekhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 23:57

Hallo bokkers,
allereerst mijn excuses voor eventuele spelfouten of grammaticale blunders ik typ dit via mijn tablet.
Nou hier mijn vraag, wij willen de merrie van een vriendin laten insinueren rond mei/juni. Het gaat om een ouderwetse Fries, nu ben ik op zoek naar een goede hengst maar heb geen idee waar ik zoeken moet. Goede prestaties zijn mooi meegenomen, maar wat voor mij het belangrijkste is is toch het karakter. ik zoek een hengst die over het algemeen zeer lieve rustige nakomelingen heeft, ik ben niet zo van de pittige karakters.. nu staan de prestaties er vaak wel bij maar de karakters kan ik niets over vinden. Iemand aanraders voor me of eventueel websites ?

Alvast bedankt

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:15

Het belangrijkste is kijk eens naar de merrie, is zij interessant genoeg om mee te fokken? Welke punten zou je graag willen verbeteren? Ik wil je best helpen een keuze te maken. graag zou ik dan stand en bewegingsfoto's van haar willen hebben en haar stamboeknaam of levensnummer.

website over de hengsten zie www.kfps.nl
en van de verschillende hengstenhouders.

NatasjavE

Re: Friese ouderwetse dekhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:13

En verder moet je bedenken wat jezelf onder ouderwets verstaat.

Wat wat veel mensen onder een ouderwetse Fries verstaan is helemaal niet zo ouderwets.

Het zwaardere type fries is namelijk nieuwer dan de meeste denken. Dat stamt uit de tijd dat de Fries met de zware Belgen moesten concurreren. (Toen ook de Groninger loodzwaar gefokt werd)

Het oorspronkelijke type van de Fries is juist luxer en wil men nu weer fokken.

Tenminste ooit zo ergens op de site van het Friese Paard gelezen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:08

friesiszwart schreef:
Het belangrijkste is kijk eens naar de merrie, is zij interessant genoeg om mee te fokken? Welke punten zou je graag willen verbeteren? Ik wil je best helpen een keuze te maken. graag zou ik dan stand en bewegingsfoto's van haar willen hebben .

.

Zou zo een antwoord van een datingsite kunnen zijn. :+