[TI] Snor en baard bij Tinkers, winter/zomer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mireillea44

Snor en baard bij Tinkers, winter/zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 12:01

Hallo!
Sorry als dit onderwerp ergens al uitgebreid is besproken. Ik kan het niet vinden dus wilde ik het aan jullie vragen.
Ik ga aanstaande zaterdag een Tinker bekijken, die mij heel erg leuk lijkt en ik heb er een heel goed gevoel over. Op de niet heel duidelijke foto's die ik heb gezien lijkt ze dan meer/dan minder baard te hebben. En met een foto die ik vandaag zag heeft ze een hele flinke snor!

Kunnen jullie mij vertellen of die baard en snor er alleen in de winter zijn? Of zijn de baard en snor in de zomer een stuk minder? Moet je zo'n snor knippen of laat je het staan?
Ik zoek me suf naar plaatjes van zomervacht / wintervacht om goed het verschil te kunnen zien bij Tinkers, maar ik kan niets vinden wat mijn vraag beantwoord.
Ik heb hiervoor een draver en daarvoor kwpn gehad en ben dus helemaal niet bekend met de vacht en vachtverzorging van Tinkers.
Ik hoop dat jullie informatie of foto's hebben die het duidelijk maken!
Alvast bedankt!

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Snor en baard bij Tinkers, winter/zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:04

Soms hebben ze in de winter snorren, maar de tinker die bij ons op stal stond had het in de zomer niet omdat ze dan op de weide stonden en het afschuurde met het eten.

Ik zou het ook gewoon laten zitten (mits het niet in de weg zit met je hoofdstel) want het is toch iets dat bij het soort paard hoort.

Bralindy

Die van mij heeft geen snor maar wel een flinke baard in de winter. Die is wat dunner in de zomer maar gaat nooit helemaal weg. Vind het wat hebben :D

Kirsha

Als je zoekt op 'Tinker' en 'snor' kom je meerdere topics tegen, waaronder deze:
[TI] Nut van de snor...

Die van mij heeft momenteel een minisnor, in de zomer heeft ze er geen. Ze heeft nu ook meer baard dan in de zomer. Ik knip niks, alles wat er zit heeft een functie als je het mij vraagt.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 04-03-15 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:06

De snor doet niet afschuren met eten maar gaat echt weg met de verharing. Als ze een wintervacht aanmaken komt ook langzaam de snor erbij. De baard wordt in de zomer wel iets minder maar blijft wel flink <3

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:11

Kirsha schreef:
Als je zoekt op 'Tinker' en 'snor' kom je meerdere topics tegen, waaronder deze:
[TI] Nut van de snor...

Die van mij heeft momenteel een minisnor, in de zomer heeft ze er geen. Ze heeft nu ook meer baard dan in de zomer. Ik knip niks, alles wat er zit heeft een functie als je het mijn vraagt.

Hier precies zo, in de winter een klein snorretje. En een dikke baard.
In de zomer, geen snor en een normale baard.

Ook ik laat alles lekker zitten.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:31

Mijn merrie heeft helaas alleen swinters haar snor.
Maar haar baard houdt ze het hele jaar door. Die kan ik vlechten als ik zou willen zeg ik altijd :D

Ik knip van beide niets af.
Alleen haar oren knip ik soms bij als ze erg vieze plukken eraan heeft hangen.
Haar oren zitten ook vol haar :)

lieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:01

Shet van een vriendin heeft in de winter ook een flinke baard!
In de zomer valt het wel mee, of kijk ik gewoon niet goed :+

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:18

Onze tinker Pride heeft zomer en winter een mooie snor.
Baard heeft hij enkel in de winter.
Zijn snor valt niet uit of veranderd niet bij het verharen, is dus in zomerdagen net zo groot en dik.
Of we ze laten staan, wisselt nogal.
Ik vind het persoonlijk erg leuk, maar onze dochter minder.
Dus ze wordt ook wel eens geknipt.
Pride vind dat ook niet erg om te laten doen, blijft netjes staan en het groeit ook heel snel weer terug.
In wintertijd laten we ze meestal staan.

Djim heeft veel baard in wintertijd, maar slechts een kleine snor.
In zomertijd heeft hij zo goed als geen snorretje.
Bij Djim laat ik ze overigens altijd staan, het is mijn tinkertje en ik hou wel van een snorreman ;-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:48

Onze oude man heeft heel lang een flinke snor gehad in de winter. Sinds hij jaarrond op gras staat is die verminderd tot in de winter wat langer haar. Zijn baard is altijd aanwezig en lang en vol. Met wintervacht is die nog langer dan in de zomer.

Ons jonkie heeft nu een minisnorretje en een megabaard. Geen idee hoe dat is zonder erg lange wintervacht dat ga ik vanzelf merken.

Aan snor en baard doe ik niet veel behalve borstelen.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:11

Hier een merrie die zomer en winter een flinke snor heeft!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:00

Mijn merrie heeft ook een snor en een baard. De baard kan ik nog niet zo mee zitten, maar die snor vind ik eerlijk gezegd gewoon lelijk. :o
Maar ik heb hem wel eens afgeknipt en toen had ik het idee dat dat haar pijn deed, ze reageerde echt met zo'n schokje. Dus laat ik hem zitten. Maar toevallig komt volgende week de paardentandarts en dan wordt ze verdoofd, dus dan kan ik ook gelijk die snor er vanaf knippen. :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:15

Snor knippen :oo :oo

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:39

De tinkerruin van mijn leerling heeft een supermooie snor, ben er echt jaloers op, de drie tinkers bij kij thuis hebben helaas niets :+
Snorretjes zorgen toch een voor wat extra karakter aan het hoofd vind ik

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:43

De snor van mijn Tinker is ook behoorlijk lang, ik vind het geen gezicht. :P Normaal gesproken vind ik het niet zo'n punt maar ik heb binnenkort een fotoshoot met haar.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:45

Mijn Fries heeft ook een snor. In de winter heeft hij hem heel erg en in de zomer is hij ook zo weer weg.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:11

Mijn tinker heeft in de winter een ieniemienie-snorretje en een flinke baard. Snorretje doe ik niks aan, baard wordt wel bijgeknipt om te voorkomen dat er haren knel gaan zitten bij het hoofdstel aandoen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 07:41

ik heb vh eerst een tinker met snor, gatverdamme, daar is toch echt de schaar ingegaan, de puntjes eraf haha, zat elke keer onder de modder van die vieze snor, tinker heiligschennis......hihi

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 07:48

kelly heeft geen snor, maar mardjer een flinke!
en in de zomer word die bij hem weer minder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 07:56

Hier een tinker op stal met een snor. Blijft 's zomers ook gewoon zitten en ik vind het eerlijk gezegd niet uit zien. De baard blijft ook bij haar.

Lodewijk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 07:59

Mijn tinker heeft alleen een stoppelbaard, en snor heeft hij helaas niet en zijn baard knip ik helemaal kort. Vind ik persoonlijk het mooiste!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:08

Sorry maar haar hoort gewoon bij Tinkers... Ik heb ook twee "normale" zonder haar ook prima maar geniet echt van de mooie kwijl snor van de twee behaarde mannen, dat maakt ze gewoon zo leuk!

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:20

Hoe kunnen jullie nou die snorren afknippen allemaal ?! Nova heeft niets, eeuwig jammer -O- -O-

Kos met de snor, wie kent hem nog? Grote inspiratie voor mijn paardenzoektocht. Is wel iets anders geëindigd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:22

Bij Rogan grap ik altijd dat het een echte heer word. Zijn snor begint nu pas te groeien :j

Ik vind het heel leuk staan altijd, die snorren!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:25

1 van mijn tinkers heeft alleen de winter een snor. De andere 3 hebben het nooit.
Ach, hoort erbij, je kan het altijd afknippen/scheren als je het niet mooi vindt :)

Ik scheer de baarden wel af maar de snor van onze hengst mag ik er niet afhalen van mijn vriend -O- is zijn enige stukje mannelijkheid zegt hij... Zeg altijd dat ie er dan eens onder moet kijken, hangt genoeg mannelijkheid :')