Hopelijk staat dit topic hier goed.

Vorig jaar zijn mijn vriend en ik op zoek gegaan naar een hengst voor mijn lieve merrie Kim.
We hebben er een stuk of 8/9 bezocht en zijn uiteindelijk weer terug gekomen bij de eerste.
Een mooie, nog jonge Shire, genaamd [url]Devonwood's Danish Boy[/url].
We hebben al onze vragen met de hengstenhouders besproken en zij gaven ons advies om Kim na te laten kijken door de dierenarts en de cyclus begin in Maart in kaart te laten brengen.
Dit omdat Kim in de ruim 7 jaar die ik haar toen had, nog nooit hengstig heeft getoond.
Ons doel was dan om haar in Mei te laten dekken, zodat er in April een veulentje zal komen.
In Oktober is ze nagekeken en alles was prima, we kregen groen licht van de dierenarts.

Halverwege December zijn we van stal verhuisd en tot onze grote verbazing zagen we Kim op oudjaarsdag hengstig staan!
Ze reageerde enorm op de ruinen in het weiland naast haar en ook [naam], haar grote vriendin, was hengstig.
Rond 26 Februari was [naam] weer hengstig en Kim toonde ook verschijnselen, behalve het typische plassen.
Omdat we hadden afgesproken om de cyclus in kaart te laten brengen begin Maart, belde ik vorige week naar de dierenarts.
Zij vertelde me dat het weinig zin had om dat nu te doen en zei dat als ik zelf kon zien wanneer Kim hengstig was, ik een hoop geld zou besparen.
Nu heb ik van dat hele 'dek-gedoe' helemaal geen verstand en ik heb alleen deze informatie over haar hengstigheid.
09-10-2014 = Begin hengstigheid (volgens de dierenarts die scande)
31-12-2014 = Hengstig
26-02-2015 = Tekenen van hengstigheid
Is het mogelijk om naar aanleiding van deze informatie een bepaalde periode (week) uit te rekenen waarin we haar het beste naar de hengst kunnen brengen?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, [naam]

)