[WN] Welke hengst, voor onze dame.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manuela_j

Welke hengst, voor onze dame.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 16:26

Hallo, allemaal.

Ik was vorig jaar al rond aan het kijken naar een hengst, en heb toen besloten om toch nog even te wachten (zat ook even tegen).
Nu ben ik een beetje aan het twijfelen, tussen deze hengsten.
Onze dame is bijna 4 jaar, palomino, 1.55 hoog. 5-panel N/N
foto's zijn van afgelopen zomer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vader : Hy zantone one http://www.allbreedpedigree.com/hy+zantone+one
Moeder: GI Topc holly pep http://www.allbreedpedigree.com/gi+topc+holly+pep

Deze hengsten zijn toch bij mij blijven hangen.

JJ ell zippo http://www.allbreedpedigree.com/jj+el+zippo

King of lynxs http://www.allbreedpedigree.com/king+of+lynxs

MidnightPSan

Re: Welke hengst, voor onze dame.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:13

Wat wil je met het veulen gaan doen?
Deze twee hengsten verschillen nog al in "gebruiks nut'' Zippo's zijn denk ik meer pleasure paarden, dan de K O L , die meer stock horse zijn, en wat wil jij verbeteren aan het veulen t/o de moeder.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:59

Ik sluit me aan bij bovenstaande reactie; wat wil je met het veulen gaan doen? Wat wil je verbeteren/ benadrukken, etc. etc. Waarom deze 2 hengsten? Wat verwacht je straks van het veulen?
Eerlijk gezegd denk ik dat er hengsten zijn die mooier aansluiten bij de bloedlijnen van deze merrie.......... ;)

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 10:14

Het veulen is voor ons zelf, om ook samen met mijn man buiten te rijden (misschien zelfs later voor onze kinderen). En wat wedstrijdjes. Denk aan trail, pleasure, showmanship at halter en misschien eens een halter. Dus niet op de koeien :)

Zelf ben ik niet bekend met bloedlijnen, wat wil ik verbeteren. Zelf vindt ik dat ze wat stijl staat achter, gangen mogen altijd beter :P en ze is een wat smaller type quarter, dus wat breder mag wel. verder heeft ze een goed braaf karakter en dat moet de hengst ook hebben.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 10:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:27

Ik vind Triple Jet Cee Jay erg leuk, maar die is wel reining/cowhorse gefokt. Niet wat je zoekt dus. Staan er op de SSA geen leuke hengsten?
Moet het overigens een Quarter zijn of is een Paint/Appaloosa/nog wat anders ook goed?

Edit: via de SSA is My Rods Chipped misschien ook wel interessant? El Zippo staat er ook nog tussen, is ook een wat meer allround hengst, dus zou zeker bij je doel passen :) My Technical Toolbar is misschien ook nog een leuke optie.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 11:15

Ja ik wil het wel bij een quarter houden.
Dankje voor het mee denken :)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:21

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 11:30

Ja dat had ik er ook uitgehaald. Heeft zo op de foto wel een mooie bouw. maar wat is er van zijn afstamming te zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:02

Vaderlijn zegt me niet zoveel, maar Doc Bar/Docs Hickory duiden wel op reining/cowhorse. Moederlijn zegt me helemaal niks :) Maar ik ken dan ook alleen de wat grotere reiningnamen hoor, dus pin me er niet op vast :) Vaak zijn zulke kleine compacte Quarters reining/cowhorse gefokt, pleasurepaarden zijn vaak wat slanker en hoger op de benen. Op allbreedpedigree kan je vaak showresultaten zien overigens, naast de naam staat er dan een wit rondje met een uitroepteken. Als je daar je muis op houdt zie je ze staan. Hickories Mega Dsire heeft daar alleen een foto ;)
Wil je er een leuk kleurtje in fokken of is dat meer een leuke bijzaak?

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:21

eefj33 schreef:
Vaderlijn zegt me niet zoveel, maar Doc Bar/Docs Hickory duiden wel op reining/cowhorse

Dat klopt idd wel. Vooropgesteld: ik heb echt nul verstand van fokken, maar ik reageer voor wat het waard is toch even omdat wij de vader van deze hengst, Our Colonel Hickory (Hicky) erg goed heb gekend, hij was niet van ons maar we hebben 'm een paar jaar bij ons gehad. Inmiddels hebben we zelf alweer 7 jaar een zoon van hem. Karakter van zowel Hicky als onze Bob (Hickorys golden child) is echt super! Fijn om mee te werken maar ook heerlijk voor een buitenrit. Bomproof, 100% eerlijk en heel werkwillig. Dit heb ik ook gehoord over 2 andere zonen van hem. Hicky was ook flink breed trouwens.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 13:50

Ja aangezien onze dame een palomino is met het sooty gen, hebben we altijd wel kans op een leuk kleurtje. Maar het moet meer bij elkaar passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:11

Is Zippin N Investments wat? Is een champagne hengst die het niet onverdienstelijk doet in de pleasure :) Hij heeft een cool karakter, goede gangen en is breed. Weet alleen niet of hij nog dekt, kan er zo snel niets over vinden. Of het qua pedigree ook mooi past zou je een kenner op pleasure gebied aankijken, maar voor zover ik kon zien past het wel mooi :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:20

Ik ken haar vader en moeder en heb haar ook als veulen gezien. Haar naam is toch iets met Little Golden Girl he?
Zippin N Investments is de vader van JJ Ell Zippo, ik weet eigenlijk ook niet of die nog dekt..

Onze Arany (GP Mister Dual Jac) vult haar bloedlijnen ook wel leuk aan. Hij is verder heel breed, super braaf, panel negatief en draagt ook een flinke dosis sooty, daar zou je wel eens een echte donkere chocolade palomino uit kunnen krijgen. Maar ook 1 op 4 kans op een 'witte' (cremello,perlino,smoky cream) Ik vind ze geweldig, maar sommige mensen zijn er dan weer helemaal niet voor :)

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 15:56

Zippin N Investments had ik via stallionlocator gevonden, en aan gemaild. Hij dekt niet meer.

Sorry Arany is niet waar ik naar uit kijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:36

manuela_j schreef:

Ik ken deze hengst goed. Hij is nl de vader van mijn 'kind' :)
Als je op Mooni zoekt kun je hem wel terugvinden op Bokt.

Hij heeft een heel goed karakter en is goed gebouwd en het kleurtje is mooi meegenomen.
Overigens is hij homozygoot op zwart, dus als je merrie geen agouti draagt zul je altijd een grullo of een (smokey) black krijgen.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 19:48

@Dubbeldun, welke richting is hij gefokt? Heeft hij ook wedstrijden gelopen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:04

Reining. Nee, hij heeft geen wedstrijden gelopen. Ten minste niet toen ik hem kende.

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:00

Wat leuk manuela_j, dat onze King nog steeds bij jou in gedachten zit! :-)

Wellicht is het fijn om te weten dat hij negatief getest is op PSSM, Herda en GBED en ook geen drager is van OLWS en het HYPP-gen.
King heeft méér dan 30 gezonde nakomelingen rondlopen, waarvan een aantal het héél erg leuk doen in de sport!
Onze King heeft zelf een overheerlijk en cool karakter wat hij bewezen doorgeeft aan zijn nakomelingen! Tevens heeft hij een stel heerlijk zachte gangen en is daarbij toch werklustig.

Je mag uiteraard altijd eens langskomen om kennis met hem te maken, tevens staat een dochter van hem bij mij op stal.
Mocht je meer info over hem willen, mijn pb-box staat open! :-D

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:09

Manuella.. Je bent steeds welkom om Zippo in het echt te bewonderen en te rijden, dan weet je hoe braaf hij is en zijn bouw. Heb vier veulens van hem staan, en zoals de meesten zeggen "zeer cool in het hoofd" hij heeft een 20 nakomelingen en allen cool in het hoofd en gezond.

JJ_Team

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:29

Hoi manuela_j.
Wij hebben een nakomeling van King of lynxs en zijn super tevreden.
Ik kan hem je van harte aanbevelen, vooral om wat je met je met het paard wil gaan doen en om zijn megafijne karakter.

Fabienne777

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:45

Als u nogsteeds een hengst zoekt is die van ons wellicht iets. Super leuk palomino kleurtje 5 panel negatief. Echt een super karakter reining vutting gefokt maar diet het super op de allround. Hij was aqha allround open champion 2015. Verder geeft die hele mooie veulens. Ook is hij lekker breed en een directe shining spark dus sterk beenwerk gegarandeerd