Ixion nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ixionmerrie

Ixion nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 08:33

Heee

Ik heb nu 4 jaar een Ixion merrie en ik ben benieuwd of er nog meer van deze nakomelingen rond zwerven.

Mijn merrie is niet de makkelijkste een echte stuiterbal :P
springen onder zadel is niet haar sterkste punt. hierbij word ze vaak te enthousiast!
dressuur kan ze als de beste.
Afbeelding
Afbeelding

Olympia96

Re: Ixion nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:38

Hey wat leuk. Dat zullen geen jonge paardjes meer zijn die direct van Ixion afstammen!

Hoe oud is de jouwe? Vriendin van mij heeft een merrie van een jaar of 24 en iemand van m'n oude club ook. Beide wit, een dikke speknek en bloederig.

Ixionmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 08:40

Olympia96 schreef:
Hey wat leuk. Dat zullen geen jonge paardjes meer zijn die direct van Ixion afstammen!

Hoe oud is de jouwe? Vriendin van mij heeft een merrie van een jaar of 24 en iemand van m'n oude club ook. Beide wit, een dikke speknek en bloederig.

mijn word nu 20 jaar in april maar zo gedraagt ze zich niet aha!
het is een heel fijn paard om op te rijden maar kan soms wel erg gestresst zijn

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:59

Wat leuk! Ik heb een 20 jarige nakomeling van Ixion! Een enorme clown, verschrikkelijk slim maar doet alsof ie dom is. Kan onwijs goed springen, maar durft op concours niet over gekleurde hindernissen en met dressuur zijn er altijd bak kabouters! Qua karakter echt een super paard! Foto staat wel in mn profiel. Hij is sinds twee maand met wedstrijd pensioen, mijn zus rijdt er jet meeste op. :)

Ixionmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 14:48

NibbitLotus schreef:
Wat leuk! Ik heb een 20 jarige nakomeling van Ixion! Een enorme clown, verschrikkelijk slim maar doet alsof ie dom is. Kan onwijs goed springen, maar durft op concours niet over gekleurde hindernissen en met dressuur zijn er altijd bak kabouters! Qua karakter echt een super paard! Foto staat wel in mn profiel. Hij is sinds twee maand met wedstrijd pensioen, mijn zus rijdt er jet meeste op. :)

Ah super leuk
Ik wou dar mijn boef eens kalmpjes kon springen maar die is dan niet te houden ahah

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:41

Haha die van mij ook niet hoor, liefst zo hard mogelijk..
Heeft een bijrijdster die met hem springt en die oefenen veel op terug komen en hij begint het nu echt te leren! Hij kan het wel haha.

Ixionmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 17:43

iemand nog meer ?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:37

ik weet dat ze bij catshoeve stal een ixion merrie hebben. :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:57

Mijn zusje en ik hebben ook een Ixion nakomeling! Ze is nu 20 en 1 van de weinige niet-schimmels. Helaas heeft ze een hardnekkige blessure waardoor we haar niet meer kunnen rijden. Ze heeft dit jaar een fantastisch veulen gekregen van Firestone (johnson x florencio). Onze merrie is ook absoluut geen makkelijke, snel heet, maar wel met een gouden karakter. We hebben haar tot het M2 dressuur, L springen en L samengesteld gereden. Vooral de eventing ging haar goed af! Helaas door de blessures dus niet verder kunnen komen. Dit seizoen wordt ze nog 1 keer gedekt, met de springhengst Grand Slam.

In 2002 heeft ze een veulen gehad van Elcaro. Deze merrie heeft in het A kader junioren eventing gelopen en loopt nu met veel succes in de eventing in China, ze heeft daar al eens de China-games gewonnen en zit volgens mij nu in het nationale team!

Onze merrie Nikay (in paspoort Nasthi) met haar veulen Juna (in paspoort Junasthi V)

Afbeelding

In mijn profiel staan meer foto's van Nikay, en in de topics in mijn onderschrift ook van haar en van Juna!

Ixionmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 19:29

martinev schreef:
Mijn zusje en ik hebben ook een Ixion nakomeling! Ze is nu 20 en 1 van de weinige niet-schimmels. Helaas heeft ze een hardnekkige blessure waardoor we haar niet meer kunnen rijden. Ze heeft dit jaar een fantastisch veulen gekregen van Firestone (johnson x florencio). Onze merrie is ook absoluut geen makkelijke, snel heet, maar wel met een gouden karakter. We hebben haar tot het M2 dressuur, L springen en L samengesteld gereden. Vooral de eventing ging haar goed af! Helaas door de blessures dus niet verder kunnen komen. Dit seizoen wordt ze nog 1 keer gedekt, met de springhengst Grand Slam.

In 2002 heeft ze een veulen gehad van Elcaro. Deze merrie heeft in het A kader junioren eventing gelopen en loopt nu met veel succes in de eventing in China, ze heeft daar al eens de China-games gewonnen en zit volgens mij nu in het nationale team!

Onze merrie Nikay (in paspoort Nasthi) met haar veulen Juna (in paspoort Junasthi V)

[ [url=m/nsSJBT.jpg]Afbeelding[/url] ]

In mijn profiel staan meer foto's van Nikay, en in de topics in mijn onderschrift ook van haar en van Juna!

Prachtige merrie heb je ! Wat jammer van die blessure wat heeft ze gekregen dan ?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:09

Dank je! Zeker jammer van de blessure, we hadden nog veel plannen met haar, maar helaas... De blessure is een lang verhaal, ze heeft een peesblessure gehad en daardoor zijn er allerlei problemen in haar kogel ontstaan. Hier is ze twee keer aan geopereerd, dit heeft beide keren wel kort geholpen, maar toch kwam het probleem steeds terug. Nadat ze na de laatste operatie na een tijd weer minder goed ging lopen hebben we besloten haar met pensioen te laten gaan en een veulentje te gaan fokken. En dit is gelukkig heel goed uitgepakt!
Morgen wordt ze gescand om te kijken of we haar dit jaar nog een keer kunnen laten dekken, ik hoop het!

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:17

Wij hebben een merrie wiens moeders vader Ixion is. Mijn dochter is Z2 dressuur met haar, ik B springen, maar ze kan fantastisch springen. Wel een merrie met karakter!

jampie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:19

ik verzorg een paardje en dat is ook een nakomeling van ixion nu weet ik niet zeker of de vader het is of de vader van de moeder. het is een erg pittige pony met heel veel energie. en met rijden is ze super snel en steigert veel doen die van jullie dit ook?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:03

@Jampie
Ixions zijn niet altijd de makkelijkste (en zeker niet geschikt voor iedereen), maar daarom moet je er ook mee samenwerken en niet mee vechten.
Dan zijn het super paarden om mee om te gaan.

Steigeren doet de mijne niet, maar heeft wel veel energie en als je dan aan de teugels gaat "hangen" gaat ze wel naar achteren of omhoog.
Je moet ze altijd rustig benaderen, want ze nemen snel de energie van je over.
Het zijn eigenlijk hele eerlijke paarden, je krijgt terug wat je er in stopt :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:08

oh leuk Ixion nakomelingen. De merrie uit mijn profiel is ook een Ixion. Wordt dit jaar al weer 18.
Ik lees net bij iemand dat die van haar steigert.....die ik rij heeft dat probleem ook heel erg gehad. Ik rij dr nu 4 jaar en gelukkig niet mee gemaakt. Ja een ministeiger.
Maar vroeger in dr jongere jaren? Ze schijnt verschrikkelijk te zijn geweest.
Ze is wat kijkerig bij tijden en soms ziet ze spoken, maar is verder een heerlijk dier.

Wat Brainless zegt over de hare is voor mij ook heel herkenbaar. De 'mijne' is precies zo.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:14

Ik heb 3 ixion nakomelingen meegemaakt.

1 was een ruin, zeer werkwillig!
1 merrie die met inrijden immand er al af sloeg voor die persoon er op zat (later was ze braver)
En volgens mij heeft mijn zus ook een ixion. Ook een pittige tante.

Ik ken iemand die een merrie drachtig heeft van ixion. Er blijkt dus nog sperma te zijn van hem!

idion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:25

Ik heb een 22 jarige Ixion ruin.
Een donkerbruine.
En in bovenstaande karakteromschrijvingen herken ik mijn paard ook in.
Rij er alleen recreatief mee.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:25

Trouwens ook grappig, sinds de meesten schimmel zijn; de moeder van een vriendin van mij heeft jarenlang Ixion gebruikt bij hun nrps merrie. Hele mooie sjieke merrie met veel av erin. Geloof dat ze 5 Ixion veulens eruit heeft gefokt. En geen een is schimmel geworden.
Merrie was een bruine. Jongste van die 5 zal nu ergens rond 17/18 jaar zijn denk ik.

jampie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:19

Brainless schreef:
@Jampie
Ixions zijn niet altijd de makkelijkste (en zeker niet geschikt voor iedereen), maar daarom moet je er ook mee samenwerken en niet mee vechten.
Dan zijn het super paarden om mee om te gaan.

Steigeren doet de mijne niet, maar heeft wel veel energie en als je dan aan de teugels gaat "hangen" gaat ze wel naar achteren of omhoog.
Je moet ze altijd rustig benaderen, want ze nemen snel de energie van je over.
Het zijn eigenlijk hele eerlijke paarden, je krijgt terug wat je er in stopt :D

dat klopt! Ik verzorg der nog niet heel lang maar we zijn op de goeie weg!

sannemulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:19

Ik heb een pittige dame (Desire) van 22 die ook een nakomeling is van ixion x. Kan inderdaad hzzm pittig worden met springen, en heeft niet zo'n goede timing. Dressuur heeft ze zz gelopen en het gaat als een trein! Echt een paard met een eigen wil, maar ook erg eenkennig... Ik kan alles met haar en heb een echte band, maar anderen blijven liever uit haar buurt.... :)

jampie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:44

sannemulder schreef:
Ik heb een pittige dame (Desire) van 22 die ook een nakomeling is van ixion x. Kan inderdaad hzzm pittig worden met springen, en heeft niet zo'n goede timing. Dressuur heeft ze zz gelopen en het gaat als een trein! Echt een paard met een eigen wil, maar ook erg eenkennig... Ik kan alles met haar en heb een echte band, maar anderen blijven liever uit haar buurt.... :)

precies zoals de mijne was hor je dat beschrijft wel grappig. helaas is ze overleden op 15 jarige leeftijd. paar maanden terug..