Dek hengst gezocht voor bijzondere merrie shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kwebbelengel

Dek hengst gezocht voor bijzondere merrie shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 21:23

Wij zoeken om dit seizoen te dekken een shet hengst met een geweldig karakter.
Wat we zoeken ;
Vos met blonde manen.
Minimaal 1 meter
Papier is niet noodzakelijk .
Hengst moet in noordholland staan

Wij hebben een lieve merrie, vos met blonde manen met een behoorlijk naar verleden. We hebben haar zwaar verwaarloosd opgepikt ergens en haar de rust en tijd gegeven om te worden wie ze nu is.
We willen hier heel graag proberen om er een veulentje uit te krijgen.

Wie weet een hengstje met voornamelijk een geweldig karakter!!

Bedankt voor het mee denken.

Dennis

Re: Dek hengst gezocht voor bijzondere merrie shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:49

Er zijn niet zo veel grote maatse vos hengsten. In Noord Holland staat er volgens mij geen een.
Ik heb eerder een paar keer terug gegrepen op een midden maatse, ben het hele land door geweest of heb een hengst gehuurd.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:18

Voor voshengsten kan je terecht bij hengstenhouderij van Wanrooij uit Erp, maar ja deze zit in Brabant.
Hij heeft in december een jonge hengst van Another Color aan gekocht 98 cm en als deze net zo goed beweegt als zijn halfbroer (deze is geruind) die ik heb is het een goede keus.

Je kan ook vragen aan Pronk stables uit Berkhout of ze nog een voshengst in een grote maat voorhanden hebben.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:20

Familie van Rossum in Berkhout heeft volgens mij een middenmaatse (daar ben ik ook te dekken geweest eerder, toen ze Yaan hadden staan).

Ik rij meestal het hele land door voor mijn vos-hengsten.
Ik ben fan van Another color, zeker nadat hij mij en m'n grote kleine vriend op de hengstenkeuring verslagen heeft in het tuig!

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 21:00

Dennis schreef:
Familie van Rossum in Berkhout heeft volgens mij een middenmaatse (daar ben ik ook te dekken geweest eerder, toen ze Yaan hadden staan).

Ik rij meestal het hele land door voor mijn vos-hengsten.
Ik ben fan van Another color, zeker nadat hij mij en m'n grote kleine vriend op de hengstenkeuring verslagen heeft in het tuig!

Ik begrijp uit jou teksten dat je ook fokt?
Ben jij ook dit jaar op zoek naar een shet vos hengst?

Met je zin" ik rij meestal het land door" hoe bedoel je dit? Ga je dan eerst kijken bij de hengst of neem je je merrie mee dan? Gebeurt het dekken natuurlijk of via ki?
Alvast bedank voor je antwoord

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:22

Ik wil een hengst eerst gezien hebben en voor de dekking gaan mijn merries naar de hengst toe.

Mijn merries lopen in de sport dus wil ze niet langere tijd bij een hengsten houder hebben lopen. Ik breng mijn merries zodra ze hengstig zijn voor een natuurlijke dekking, omdat ik ze vanaf het beging van t seizoen goed in de gaten hou kan ik van te voren vaak op de dag nauwkeurig zeggen wanneer het zal zijn. En haal ze na een weekje weer op. Heb tot nu toe altijd alles in 1x drachtig gehad.

Ik laat dit jaar alles leeg is de planning. Mijn oudere merries wil ik niet meer mee fokken (cushing, zomer exceem), en mijn jonge merries hebben niet voldoende gepresteerd (een 2,5 jarige die waarschijnlijk te groot is en een 4 jarige die pas 1x een 2e premie heeft). Fokken om te vermeerderen doe ik niet, ik wil wel iets knaps fokken.