Kwpn keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Kwpn keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 13:05

Goed, ik ben een totale leek op dit gebied maar wil toch
Antwoorden. Sorry als het verkeerd staat of dat ik het ongetwijfeld terug heb kunnen vinden.

Afgelopen week heb ik een nieuw paard gekocht,
Met naar mijn wetende best leuk papier erachter. Merrie zelf komt
uit een ster merrie.

Nu twijfel ik om haar naar de keuring te doen, maar welke keuring? Op papier staat ze alleen in VB, veulenboek begreep ik?
Het gaat om kwpn stamboek.
Welke keuring is dan het handigst? Staat ze dan al in de stamboek of moet ze eerst opgenomen worden?
Wat houd ster etc allemaal in?
En niet geheel onbelangrijk, wanneer zijn de keuringen, en wat kosten deze?

Misschien handig om te weten gaat om spring gefokte merrie, van nu bijna 4 jaar.

Duikt weer verder in Google. ;-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:54

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:28

Als er vb op het papier staat moet ze nog naar de stamboekopname of,...maar dat verwacht ik niet direct, is ze afgewezen bij de stamboekopname.

Hoe oud is de merrie en in welke regio woon je?

Je schrijft de merrie in voor de stamboekopname in je eigen regio. Bijvoorbeeld regio Utrecht en dan, afhankelijk van de fokrichting, springpaarden of dressuurpaarden.
Op de stamboekopname word de merrie gescoord en krijgt ze punten voor exterieur en beweging en in het geval van een springpaard of een Gelderse(maar die hebben maar een stamboekopname en die is in Didam) punten voor het springen.

Wat is de afstamming van de merrie?

Kletskousz

Re: Kwpn keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 11:35

Bedankt voor je antwoord.
Het gaat om een bijna 4 jarig spring paard
Brainpower x equador.

Ik vermoed dat ze nog opgenomen moet worden in het stamboek. Er zit ook nakommelings papier bij, begreep hieruit dat ze iedergeval door stamboek zelf gekeurd was op erfelijke afwijkingen voor zover ze dat konden beoordelen?

Kan helaas nergens tarieven plaatje vinden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:47

Kletskousz schreef:
Bedankt voor je antwoord.
Het gaat om een bijna 4 jarig spring paard
Brainpower x equador.

Ik vermoed dat ze nog opgenomen moet worden in het stamboek. Er zit ook nakommelings papier bij, begreep hieruit dat ze iedergeval door stamboek zelf gekeurd was op erfelijke afwijkingen voor zover ze dat konden beoordelen?

Kan helaas nergens tarieven plaatje vinden.

Ik denk dat je het veulenboekpapier bedoeld. Daar staat de hele afstamming in.

Een KWPNer word bij geboorte altijd in het veulenboek opgenomen. Op erfelijke afwijkingen worden ze niet gekeurd. Dat is tot op heden bij het KWPN niet nodig geweest.