Dressuurhengst voor UB40 x Lancet x Ulft merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prada

Dressuurhengst voor UB40 x Lancet x Ulft merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 18:42

Wij zijn al een tijdje aan het denken over een hengstenkeuze voor onze fokmerrie en ik bedacht laat ik eens wat op bokt zetten. Wellicht zijn er mensen die goede ideeën hebben.

Het gaat om een UB40 x Lancet x Ulft merrie, voorlopig keur, prok, op het moment dragend van Expression.

De merrie is bloederig, scherp, sterk achterbeen, veel kracht, mist wat front en gallopeervermogen.
Aandachtspunt wat betreft exterieur is de bovenlijn, valt wat weg achter de schoft en heeft een iets afhangend kruis.
Het karakter is wel een aandachtspunt belangrijk dat de hengst het scherpe van de merrie niet versterkt.
Dit is de enige foto die ik zo kan vinden, ik zal nog even zoeken naar een betere foto + filmpje.
Afbeelding

Ze heeft in het verleden drie veulens gehad, een erg fijne merrie van Ampère, een hengst van Charmeur dat helaas op jonge leeftijd een been brak en nogmaals een Charmeur die niet meer in ons bezit is.

Dit is de Ampere merrie:
https://www.youtube.com/watch?v=SaOhpNPOpIs
Erg fijne merrie met veel aanleg, zeer scherp en goede galop. Exterieur is een aandachtspunt, bovenlijn zou mooier mogen.

Haar eerste Charmeur veulen.
Afbeelding
Helaas jong overleden, veulen met veel front en mooi exterieur.

We hebben voor Expression gekozen om zijn mooie front, goed voorbeen gebruik, lossigheid en fijne karakter.

Ben benieuwd waar jullie aan zouden denken!

prada

Re: Dressuurhengst voor UB40 x Lancet x Ulft merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 12:11

Afbeelding

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:21

Voor een mooi front, sterke bovenlijn en een goede galop zou je Feel Good (Contango x OO Seven) kunnen bekijken. Blijf je een beetje in de Dalhoeve hoek.
De combi UB40 en Contango leverde Forty op, en de combi UB40 en OO Seven werd El Capone.
Feel Good heeft een super nuchter en werkwillig karakter.
Sowieso is het wel interessant om hun een hengstenadvies te vragen, gezien ze de nafok van UB40 goed kennen.

Aansprekende merrie trouwens!

prada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 17:34

Dankje voor je reactie en de goeie tip!
Ik ga deze hengst bekijken.

prada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:07

Voor de rest niemand suggesties?

Rhea