Cool Cracker S nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Cool Cracker S nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 00:36

Aangezien ik geen recente informatie en dergelijke kan vinden over
deze hengst heb ik een topic aangemaakt.

Mijn paard is een nakomeling van Cool Cracker S
en was toch wel nieuwsgierig hoe ze het doen en wat jullie
er precies allemaal mee doen. Recreatie , wedstrijden?
Ook ben ik wel benieuwd naar het karakter en de grote van jullie paard /nakomelingen algemeen

Cool Cracker S
Afbeelding

Hieronder gelijk wat informatie over mijn nakomeling van Cool Cracker S
Naam ; Winston
Leeftijd ; 27-02-2003
Hoogte ; +/- a 1.80
Niveu ; Z1 +12 mag Z2 gaan starten ( 1 jaar tijd)
Karakter ; Groot paard met een klein hartje kruipt liever in je broekzak
Ziet regelmatig bakkabouters. Ontzettend werkwillig en leert erg snel

Afbeelding

Priscilla_90

Re: Cool Cracker S nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 16:15

Helemaal niemand ?

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:21

Gaaf paard heb je zeg!!

Mijn merrie is van Cool Cracker maar lijkt heel erg op haar moeder, zelfde karakter (lief aanhankelijk maar miepen om niks, ook die bakkabouters) Zelfs de vlekken komen grotendeels met moeders overéén.. Ze is erg klein gebleven, rond de 1.57 m en ze is nu bijna 11 jaar. Ze is levendig, net een jong hertje wanneer ze op de wei kan. Ook al komt ze er dagelijks op.. Erg lief beest. Met rijden wat pittiger. Met een los teugeltje is er niks aan de hand, zolang je maar niks vraagt. Maar zodra je haar aan het werk zet, word ze snel en moet je echt je best doen om haar concentratie op jou te laten richten. Het is geen hoogvlieger, kan een aardig B proefje lopen, kan een parcoursje springen maar niet op B niveau. Lekker recreatief beestje waar ik onwijs veel van houd! Heb haar dan ook al vanaf 1 jarige leeftijd :)

Afbeelding

Bontseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 03:20

Ik heb ook een nakomeling van Cool Cracker S! James Bont (1 van de vele, niet de bekendste)
geboren op 4-7-2000

Superlief dier, wil voor je werken, denkt mee (ietsepietsie teveel af en toe) veel variatie in het rijden houden om hem aandachtig bij het rijden te houden. Superbraaf voor een beginner, en een uitdaging voor de gevorderde.

Springen vind hij geweldig, en qua vertrouwen en aanhankelijkheid had het ook een hond kunnen zijn.
Deze maand 5 jaar in mijn bezit en kan soms nog niet geloven wat een geluk ik heb gehad met dit dier, een echte vriend!

Ik heb ook al eens gezocht naar nakomelingen, was alleen Kitag1rl tegen gekomen en heb de foto's hier op bokt bekeken. erg leuk!

Toen ik hem kocht had ik wel de gedachte wedstrijden te gaan rijden, maar ik vind het recreatief rijden nu eigenlijk leuk genoeg. Wat niet is kan nog komen ;)

Afbeelding
1 februari 2010, de dag dat ik hem gekocht heb.
Afbeelding
maart 2010

Afbeelding
afgelopen november (2014)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 22:02

Wat een knappe paarden hebben jullie beide zeg ! mooi getekend zijn ze.

zijn die van jullie ook lastig te rijde. of valt het best mee ?

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:15

Nee niet lastig te rijden. Kan goed 3 maanden niet rijden en dan zo opstappen. Wel is er een groot verschil met zomer en winter. In de winter zou dat niet kunnen, dan moet ze toch wel dagelijks even haar benen kunnen strekken.. In de winter heeft ze galop-knop aangezet, ze wil alleen maar galopperen. Niet snel, gewoon galopperen. Maar zal nooit bokken of steigeren. Wel wegspringen, ze vind veel eng.

Ze is erg ongeconcentreerd, vind alles leuk of eng. Dus sja lastig rijden.. Het is iig niet opstappen en wegrijden nee.. Maar als je goed kunt rijden is er niks aan de hand :)

Bontseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:55

Bont is niet lastig te rijden, als hij een week (of 2) stil staat kan je er zonder gemak op stappen en verder gaan waar je gebleven was (zomer/winter maakt niet uit).
Hij doet er echter wel zijn best om onder het echte werk uit te komen, dus consequent en snel reageren op zijn pogingen om onder het werk uit te komen is belangrijk.

als ik reageer op zijn wegspringen en dingen eng vinden dan blijft hij dat doen, als je er niet op reageert dan geeft hij het snel op, hij vind niks eng maar probeert je wel af en toe uit.

Buiten is het een superpaard, ik rijdt meestal de hele rit met lange teugel, stap draf galop, hij zal er niet gauw vandoor gaan, voor het wat grotere verkeer ben ik zelf meestal "bang/voorzichtig"en dat voelt hij aan waardoor hij ook wat meer aanspant, als ik ernaast loop is er niks aan de hand...