Maar waar het op neer komt is dat ik mijn merrie aankomend seizoen dan eindelijk echt laat dekken. Dus ik moet echt een keuze gaan maken maar ik zie door de bomen het bos niet meer
Het gaat om een merrie van Numero Uno, van moeders kant Garant en daarachter Le Faquin.
Ze loopt M springen en M2 dressuur.
Waar ben ik naar op zoek?
Ik zoek een hengst die MAAT, VERMOGEN EN LENGTE kan toevoegen.
Mijn merrie springt correct in de manieren, is scherp en wil zeer voorzichtig zijn. Helaas beperkt vermogen en met haar 1.66 m niet echt klein maar ze heeft een kleine popperige beknopte bouw wat zich dan ook weer uit in haar bewegingen. Weinig galop en normale draf.
Mijn merrie heeft bloed genoeg! Een echte uno, een heethoofd maar niet gek in haar kop.
Liever geen hengst met een zwakke rug (merrie met zeer hoge schoft/wellicht iets gezonken rug)
In het vorige topic ging mijn voorkeur uit naar Cardento. Nog steeds maar deze valt helaas echt af. Ik heb geen bepaald budget waar ik me aan moet houden maar 2200 voor Cardento vind ik toch echt te gek.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een bewezen hengst en dus geen jonge hengst (in het vorige topic werd Dexter genoemd).
Op dit moment bovenaan mijn lijstje: Arezzo VDL, helemaal na het zien van zijn nakomelingen gister op de hengstenkeuring in Den Bosch, ze toonden allemaal onbeperkt vermogen en de kleinste was 1.69 cm en allemaal goed galopperen. In nakomelingenrapport staat ook dat hij reflexen toe kan voegen en de nakomelingen herkenbaar zijn in exterieur; tonen allemaal lengte en front.
Wat mij wel verbaasd is dat er vermeld wordt om merries met bloed bij hem te gebruiken, dit ondanks het chin chin en heartbreaker bloed dus.. Nu heeft mijn merrie bloed zat.
Het enige wat ik dus nog graag wil weten of dat Arezzo maat doorgeeft (hij is zelf maar 1.66) maar de nakomelingen allemaal goed aan de maat.
Zijn er nog andere (bewezen) hengsten die op mijn merrie zouden passen?
Foto's
(Ik kan eventueel ook nog een video van het springen plaatsen als daar behoefte naar is)