Hengst gezocht voor Haarlem x Purioso merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Hengst gezocht voor Haarlem x Purioso merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 12:25

Hooi,

Ik zit er aan te denken om mijn merrie te laten dekken, alleen heb ik hier zelf weinig ervaring of kennis van wat betreft hengstkeuze.

Bargea: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1520934
Ze is ongeveer 1,63 hoog en wordt in mei 9 jaar, ze heeft niet eerder een veulen gehad.
Ze wordt voornamelijk recreatief gereden, omdat de ruiter dat fijn vindt. Het is een erg werkwillig en eerlijk paard, ze kan alleen erg heet en dribbelig zijn. Ze springt graag en doet dit ook netjes, het is een vrij all-round paard.

Verbeterpunten
Ik zou graag zien dat er wat minder bloed in zou zitten en ze wat soepeler gaat bewegen, haar bewegingen zijn vaak wat stijfjes.
Ik zou graag het all-round gedeelte willen behouden, dus niet specifiek dressuur of springen, mag ook all-round. Het liefst een hengst die koel in de kop is.

Ik zou graag een all-round veulen fokken.
En het veulen is voor mezelf bedoeld later.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Betere standfoto's heb ik niet

Bhodi

Re: Hengst gezocht voor Haarlem x Purioso merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 20:31

Niemand? :(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:35

ik weet dat solitair leuke allrounders geeft, verder ben ik niet zo heel erg thuis in de allround kwpn hengsten.

eventueel zou je ook gewoon een springhengst erop kunnen zetten, wat ook een beetje kan dressuren

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 22:59

Ik zal eens gaan kijken! :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:02

Al eens aan een Gelderse hengst gedacht?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 08:35

Jazeker, dat vind ik geweldige paarden, maar ik ben niet zo thuis in de hengsten..

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:35

Ik denk best interessant gezien je wensen en je paard misschien kun je GJ9 en NatasjavE een berichtje sturen? Zij weten er bijzonder veel van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:26

Ik zou een veulen kopen dat aan je eisen voldoet. Ik vind deze merrie nou niet echt fokmateriaal.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 22:20

Iris82 schreef:
Ik zou een veulen kopen dat aan je eisen voldoet. Ik vind deze merrie nou niet echt fokmateriaal.

Mag ik vragen waarom? :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:16

Olympia96 schreef:
Ik denk best interessant gezien je wensen en je paard misschien kun je GJ9 en NatasjavE een berichtje sturen? Zij weten er bijzonder veel van.

Ik geef geen adviezen meer. Via PB wordt er namelijk als een bokker geïnteresseerd blijkt te zijn in een Gelderse daarna gemeld dat Gelders helemaal niet geschikt is want die presteren niet of wat dan ook.
(Blijkbaar niet gehinderd door enige kennis want de cijfers vertellen iets anders. Er lopen onder amateurs verhoudingsgewijs enorm veel Gelderse Paarden in de subtop. De fokwaarden van een aantal Gelderse is ook zeer behoorlijk hoog.)

Niet dat men dat niet mag doen uiteraard. Maar het komt op mij zo laf over op een openbaar forum. Kan je het niet openbaar met argumenten doen? Of zijn die argumenten zo dun dat ze makkelijk te verwerpen zijn?

En ik vraag me dan af....Is men dan bang voor die Gelderse? Dat ze toch wat te brengen hebben. Geluiden die luidop op de tribune in ook Den Bosch veel zijn uitgesproken.

TS, als je iets wil weten vraag maar raak. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:48

Het stijve kan ook komen door heetheid en een hoge spierspanning, is ze ook stijf als ze los beweegt?

Ik zou een bewezen hengst gebruiken voor deze merrie, Indoctro bijvoorbeeld...al geeft die niet altijd een makkelijk karakter door.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 09:50

Elisa2 schreef:
Het stijve kan ook komen door heetheid en een hoge spierspanning, is ze ook stijf als ze los beweegt?

Ik zou een bewezen hengst gebruiken voor deze merrie, Indoctro bijvoorbeeld...al geeft die niet altijd een makkelijk karakter door.

Ja, dat zit op de een of andere manier in haar. Indoctro is niet zo makkelijk nee en dat vind ik jammer.

NatasjavE ik ben erg blij met je pb en heb er zeker wat aan, bedankt! :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:00

Zal ik het doen, zal ik het niet doen? Ja ik doe het toch.. ik ga je Macho Polo aanraden: http://www.stal-vredenheim.nl/macho-pol ... ekhengst-/

Alle verbeterpunten die je opnoemt zijn van toepassing bij hem en ook voor je gebruiksdoel zou het zeer geschikt zijn.

*kom maar op bokt, brand me maar af omdat ik een Groninger aanraad....*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:04

_sharonnn schreef:
Elisa2 schreef:

Ja, dat zit op de een of andere manier in haar. Indoctro is niet zo makkelijk nee en dat vind ik jammer.

NatasjavE ik ben erg blij met je pb en heb er zeker wat aan, bedankt! :)

Dat is iets wat ik vaker gezien heb bij Voltaire nakomelingen...geen idee wat de link is.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:08

Allround en goed karakter, zou ik Burggraaf kiezen. Bewezen hengst, Super springen, goede bewegingen en super karakter. Ik hou erg van Holsteins bloed. Indoctro ben ik ook grote fan van, maar kwa karakter lastiger dan Burggraaf.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:20

Burggraaf is dood. Al jaren.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:25

Maar is toch nog diepvries van beschikbaar?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:30

Ik heb de laatste jaren geen enkele jonge Burggraaf erbij zie komen en dat voor een preferente hengst. Ik denk van niet en anders wellicht van niet al te beste kwaliteit.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:32

Meen je dat Natasja? Soms sta ikversteld dat ik nog verbaasd kan zijn over zulke bokt-acties...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 14:11

Ik reageer vanavond even op alle pb's!
In ieder geval via hier, alvast bedankt :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:58

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:58

Murosch schreef:
Zal ik het doen, zal ik het niet doen? Ja ik doe het toch.. ik ga je Macho Polo aanraden: http://www.stal-vredenheim.nl/macho-pol ... ekhengst-/

Alle verbeterpunten die je opnoemt zijn van toepassing bij hem en ook voor je gebruiksdoel zou het zeer geschikt zijn.

*kom maar op bokt, brand me maar af omdat ik een Groninger aanraad....*

Zat ik ook aan te denken, de merrie komt zelf uit een moederlijn die van origine Gronings is en ook Haarlem is een kwart Gronings. Macho Polo geeft inderdaad de gevraagde verbeterpunten dus waarom niet?

AafkeBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:03