Merrie keuring kwpn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Merrie keuring kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 11:59

Ik zit al een hele tijd in me hoofd om mijn merrie op de keuring te laten zien. Maar ik ben een echte leek daarin wat het betreft.

Hoe gaat zo iets bij een merrie in zijn werking? Het gaat om een kwpn springmerrie
Wat zijn de kosten hiervoor?

Ik zou haar tot ster willen krijgen omdat ik haar later zou willen laten dekken.

Kaitlyn

Re: Merrie keuring kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:02

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 12:30

Klopt dit had ik ook gevonden.
Maar in de tarieven kom ik er niet uit wat het nou precies kost.
Lidmaatschap kwpn snap ik nog maar de rest kom ik er niet uit.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:33

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:55

Hoi Ashley,

Om je merrie naar de keuring te laten gaan, moet je lid zijn van het KWPN en moet ze op jouw naam staan.

Kosten zijn dus:

111 euro contributie
20 euro overschrijven merrie ongeveer
14,75 inschrijfgeld keuring

Dus eerst moet je jezelf aanmelden als lid, daarna moet je je merrie op jouw naam over laten schrijven. Vervolgens moet je je inschrijven voor een keuringsdatum.

Hoe is je merrie gefokt en hoe groot is ze?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 13:17

Hee cindy, bedankt daar heb ik iets aan. Misschien had je het ookal van sem gehoord?
Ze is afstammin van up to date. En nu volgens mij 1.64

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:34

Sky-As, volgens mij vergeet je 1 kostenpost, namelijk:
Inspectie KWPN merrie/ruin/hengst € 60,00..

Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij kwam ik uit op meer dan 200 euro voor de stamboekkeuring. Mijn merrie mocht toen door naar de Centrale keuring waar ze voorlopig keur werd verklaard en daar moest ik ook wat voor betalen volgens mij.

Ashleytjuhh, misschien is het een idee om mee te gaan kletsen in het topic voor 2015, daar kun je dan ook een foto plaatsen en eens kijken wat andere mensen van je merrie vinden. Misschien dat je naar aanleiding van die feedback al denkt, ik ga niet zoveel geld uitgeven voor die keuring of juist wel. Want als je immers een veulen wilt fokken is het ook aan te raden om lid te zijn van het KWPN, ivm registratie van het veulen etc. (Of hoef je daarvoor niet lid te zijn van het KWPN?)

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:37

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:53

Yvet_90 schreef:
Sky-As, volgens mij vergeet je 1 kostenpost, namelijk:
Inspectie KWPN merrie/ruin/hengst € 60,00..

Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij kwam ik uit op meer dan 200 euro voor de stamboekkeuring. Mijn merrie mocht toen door naar de Centrale keuring waar ze voorlopig keur werd verklaard en daar moest ik ook wat voor betalen volgens mij.

Ashleytjuhh, misschien is het een idee om mee te gaan kletsen in het topic voor 2015, daar kun je dan ook een foto plaatsen en eens kijken wat andere mensen van je merrie vinden. Misschien dat je naar aanleiding van die feedback al denkt, ik ga niet zoveel geld uitgeven voor die keuring of juist wel. Want als je immers een veulen wilt fokken is het ook aan te raden om lid te zijn van het KWPN, ivm registratie van het veulen etc. (Of hoef je daarvoor niet lid te zijn van het KWPN?)

Klopt volgens mij, ik was dacht ik ook rond de 200 euro kwijt, maar die kosten hierboven kon ik zo gauw niet vinden.
Ik denk dat je merrie intussen 5 of 6 is? Dan moet je er wel rekening mee houden dat ze qua bespiering wel al wat verder moet zijn dan een 3/4 jarige. Ook moet ze natuurlijk losspringen dus beste is om dit een paar keer te oefenen....