Keuringen Zeeland.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Simi12

Keuringen Zeeland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 19:31

Hallo bokkers,

Ik weet niet of het hier goed staat want ik kan nergens iets vinden waar ik het kan/mag plaatsen.

Ik heb sinds kort een mooie NSPS merrie gekocht van 98cm en geboren in 2010.
Ze heeft haar jeugdpremies allemaal behaald bij de vorige eigenaar en is ook opgenomen in het stamboek van NSPS. Ze is nu drachtig van de hengst Dalton van ashenberg.
Mijn vraag is, ik wil ook erg graag meedoen met haar aan keuringen in Zeeland. Bijvoorbeeld in Vrouwenpolder.
Maar mijn vragen zijn: Hoe kan ik me aanmelden?
Kost het geld?
Waar moet mijn pony aan voldoen etc?
Ze heeft ook een keuringsrapport en is op 29 punten goed gekeurd.
Ik ben niet echt bekend met keuringen dus ik wil graag meer info:)

Gr

Edel_wijs

Re: Keuringen Zeeland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:29

Pony's die zijn opgenomen in het stamboek kunnen inderdaad deelnemen aan de premiekeuringen van het NSPS. Hiervoor moet je wel lid zijn van het stamboek (meer info kun je vinden op www.nsps.nl) en de pony moet op jouw naam staan.
Als je lid wordt van het stamboek, wordt je ook gelijk (automatisch) lid van een fokvereniging, in jouw geval fokvereniging Zeeland. Je kunt alleen deelnemen aan de premiekeuringen van jouw eigen fokvereniging.
Voorheen werd de Zeeuwse premiekeuring inderdaad gehouden tijdens de Zeeuwse Dag van het Paard in Vrouwenpolder. Echter zal vanaf dit jaar de Zeeuwse Dag gehouden worden in Oosterland (Schouwen). De NSPS keuring verhuist dus ook mee daar naar toe.
Informatie over het opgeven voor een bepaalde keuring krijg je vanzelf als je lid bent van het stamboek. Het kost dus inderdaad geld, je betaald een jaarlijkse contributie aan het stamboek (daar krijg je dan ook automatisch het maandblad "De Shetlandpony" voor). En je betaald een bedrag als inschrijfgeld voor de keuring.