Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kletskousz schreef:Door omstandigheden moet ik opzoek naar een nieuw sport paard, ik sta hier echt versteld van alle prijzen die gevraagd worden.
Nu heb ik een paard op het oog, maar naar mijn inziens word daar een veelste hoge bedrag voor gevraagd. Maar wil wel een goed bod uit brengen omdat dit paard voor mij ook wat emotionele waarde heeft, maar deze niet mee wil laten rekenen in de koopprijs.
Betreft een merrie van 1,58 hoog. Papier moeders kant is bekend, betreft veulen uit mijn eigen merrie, maar ook niet heel bekend.
6 jaar en heeft nog niks gelopen. Loopt op B niveau en meer moeten we niet verwachten. Haar kwaliteiten zijn wel aanwezig met training.
Desbetreffende paard staat in België wat misschien weer anders is dan de Nederlandse prijzen. Vraagprijs voor dit merrietje bedraagt 4800€
Nu vind ik dit te veel gezien leeftijd niveau en klein stokmaat.
En ben graag benieuwd wat jullie vinden omtrent de omschrijving, blijft natuurlijk altijd zo inschatten via internet.
Kletskousz schreef:Bedankt allemaal! Dan zal ik maar niet vertellen dat wij een bod gedaan hadden van 3000,- wat de verkoper niet accepteerde :p
Paard heeft verder geen bijzondere dingen, nooit uitgebracht. Alleen B niveau gereden. Papier zit erbij maar geen hele interessante fok papier.( moeder was in ons bezit)
Ik wil dit paard graag( mits de prijs reëel is) omdat wij helaas onze merrie zijn verloren en dit is haar enigste veulen die bij toeval te koop staat. En mocht het de kwaliteiten van moeders hebben, dan hebben we een zeer leuk basis sport paard aan. Maar dat is af te wachten hoe het dier zich ontwikkeld.
De koper komt aan deze absurde hoge prijs omdat het dekgeld "1000,-" was en alle jaren stalling. Nu is het veulen niet door hem gefokt dus hij heeft ook nooit t dekgeld hoeven te betalen.
Kentaro schreef:Weet de verkoper dat het dier voor jou emotionele waarde heeft?? Zo ja, ben ik bang dat je bespeeld wordt, zo nee dan snap ik helemaal zijn/haar denkwijze niet

RandyOrton25 schreef:Weet de verkoper wel dat het een veulen is geweest van jou merrie?
Is ze ook door jullie gefokt of geboren?
Anders zou ik de beste verkoper even vertellen dat het dekgeld nog altijd van jullie is geweest
Wat de prijs betreft €3000 is voldoende lijkt mij