Vraagprijs reëel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Vraagprijs reëel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 11:21

Door omstandigheden moet ik opzoek naar een nieuw sport paard, ik sta hier echt versteld van alle prijzen die gevraagd worden.

Nu heb ik een paard op het oog, maar naar mijn inziens word daar een veelste hoge bedrag voor gevraagd. Maar wil wel een goed bod uit brengen omdat dit paard voor mij ook wat emotionele waarde heeft, maar deze niet mee wil laten rekenen in de koopprijs.

Betreft een merrie van 1,58 hoog. Papier moeders kant is bekend, betreft veulen uit mijn eigen merrie, maar ook niet heel bekend.
6 jaar en heeft nog niks gelopen. Loopt op B niveau en meer moeten we niet verwachten. Haar kwaliteiten zijn wel aanwezig met training.
Desbetreffende paard staat in België wat misschien weer anders is dan de Nederlandse prijzen. Vraagprijs voor dit merrietje bedraagt 4800€

Nu vind ik dit te veel gezien leeftijd niveau en klein stokmaat.
En ben graag benieuwd wat jullie vinden omtrent de omschrijving, blijft natuurlijk altijd zo inschatten via internet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:24

Ik vind het ook veel. Ik heb mijn ex-springsport paard gekocht voor €1700.
Nu rijden we recreatief dressuur.
Toen ik hem kocht liep ie op M2 niveau.
Was 10 jaar toen ik hem kocht en is 1.43 groot.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:28

Ik vind de vraagprijs ook erg hoog.
Ik denk dat als je er zo'n 2200 euro af haalt aardig in de richting zit.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:29

Ik vind het ook wel veel maar dat komt voornamelijk door de stokmaat.
Dat ie niks gelopen heeft en dan die prijs; dan moet ie wel wat talent hebben.
Wil je talent dan betaal je veel,ook als het niks gelopen heeft. Zo simpel is het :)
Maar er staan natuurlijk veel paarden op de markt en je kunt het ondertussen zo duur maken als je zelf wilt! Succes.

Edit2; Qua geld zou ik, afgaande op jouw omschrijving, niet meer dan 2500 voor willen geven. Uitgaande dat het een normaal paard is. Niet bijzonder mooi, geen bovengemiddeld talent maar een leuk basissportpaard.
Laatst bijgewerkt door Seventeen op 04-02-15 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:30

Ik denk dat ik het paard zou willen kopen tot een bedrag tot max 2000 euro en geen cent meer.
Heeft het een heel goed papier dan iets hoger maar niet veel.

Sjira

Re: Vraagprijs reëel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:33

Ik zou de verkoper vragen waarom het paard €4800,- waard is. Laat hem het paard maar verkopen. En ik zou wat vergelijkbare paarden in dat gebied opzoeken en de prijzen vergelijken. Het is m.i. ook een veel te hoog bedrag.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:34

Kletskousz schreef:
Door omstandigheden moet ik opzoek naar een nieuw sport paard, ik sta hier echt versteld van alle prijzen die gevraagd worden.

Nu heb ik een paard op het oog, maar naar mijn inziens word daar een veelste hoge bedrag voor gevraagd. Maar wil wel een goed bod uit brengen omdat dit paard voor mij ook wat emotionele waarde heeft, maar deze niet mee wil laten rekenen in de koopprijs.

Betreft een merrie van 1,58 hoog. Papier moeders kant is bekend, betreft veulen uit mijn eigen merrie, maar ook niet heel bekend.
6 jaar en heeft nog niks gelopen. Loopt op B niveau en meer moeten we niet verwachten. Haar kwaliteiten zijn wel aanwezig met training.
Desbetreffende paard staat in België wat misschien weer anders is dan de Nederlandse prijzen. Vraagprijs voor dit merrietje bedraagt 4800€

Nu vind ik dit te veel gezien leeftijd niveau en klein stokmaat.
En ben graag benieuwd wat jullie vinden omtrent de omschrijving, blijft natuurlijk altijd zo inschatten via internet.

Dus heel kort door de bocht: 4800,- voor een pony van zes jaar die net B (in Belgie?) loopt en geen bijzonder papier heeft.

Ik zou zeggen: in nog geen 4800 jaar :')

Wat dan wel? Moeilijk, ik zou ook eerder aan 2000 - 2500 denken.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 14:56

Bedankt allemaal! Dan zal ik maar niet vertellen dat wij een bod gedaan hadden van 3000,- wat de verkoper niet accepteerde :p

Paard heeft verder geen bijzondere dingen, nooit uitgebracht. Alleen B niveau gereden. Papier zit erbij maar geen hele interessante fok papier.( moeder was in ons bezit)

Ik wil dit paard graag( mits de prijs reëel is) omdat wij helaas onze merrie zijn verloren en dit is haar enigste veulen die bij toeval te koop staat. En mocht het de kwaliteiten van moeders hebben, dan hebben we een zeer leuk basis sport paard aan. Maar dat is af te wachten hoe het dier zich ontwikkeld.

De koper komt aan deze absurde hoge prijs omdat het dekgeld "1000,-" was en alle jaren stalling. Nu is het veulen niet door hem gefokt dus hij heeft ook nooit t dekgeld hoeven te betalen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:01

Kletskousz schreef:
Bedankt allemaal! Dan zal ik maar niet vertellen dat wij een bod gedaan hadden van 3000,- wat de verkoper niet accepteerde :p

Paard heeft verder geen bijzondere dingen, nooit uitgebracht. Alleen B niveau gereden. Papier zit erbij maar geen hele interessante fok papier.( moeder was in ons bezit)

Ik wil dit paard graag( mits de prijs reëel is) omdat wij helaas onze merrie zijn verloren en dit is haar enigste veulen die bij toeval te koop staat. En mocht het de kwaliteiten van moeders hebben, dan hebben we een zeer leuk basis sport paard aan. Maar dat is af te wachten hoe het dier zich ontwikkeld.

De koper komt aan deze absurde hoge prijs omdat het dekgeld "1000,-" was en alle jaren stalling. Nu is het veulen niet door hem gefokt dus hij heeft ook nooit t dekgeld hoeven te betalen.

Hahahaha! Ja als mensen zo gaan denken. Bijzonder.

Denk dat ie nog heel lang stalling kan betalen op deze manier dus die hoge prijs kost hem alleen maar geld.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:08

Weet de verkoper dat het dier voor jou emotionele waarde heeft?? Zo ja, ben ik bang dat je bespeeld wordt, zo nee dan snap ik helemaal zijn/haar denkwijze niet :P

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:09

Voor dat bedrag verkoopt hij dat paard nooit... Als hij dat inziet dan kun je hem vertellen waar hij je kan vinden... 3000 euro vind ik al te veel geld eerlijk gezegd

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:10

Kentaro schreef:
Weet de verkoper dat het dier voor jou emotionele waarde heeft?? Zo ja, ben ik bang dat je bespeeld wordt, zo nee dan snap ik helemaal zijn/haar denkwijze niet :P

In dat geval, is het een optie dat je een ander (bekende) het paard laat kopen met jouw geld? :)

Ik vind het ook een absurde prijs in dit geval, maar het is natuurlijk aan jou wat je er aan uit wil geven :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:13

Zou de verkoper idd ook melden dat 3000 je hoogste bod is. (Wat ik persoonlijk ook al heel hoog vind).
Voor 4800 verkoopt ie m toch echt nooit.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:15

Inderdaad absurd! Kan nooit een serieus bedrag zijn. Vaak zit aan zo'n bedrag ook weer iets vast zoals dat hij het paard niet kon betalen o.i.d.
Als je alles op een rijtje zet, kan het nooit serieus bedoeld zijn

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:16

ik zou zeggen: stuur er iemand naar toe met jou geld en laat jouw koper zeggen dat ie zoveel geld bij heeft en het paard meteen mee wil nemen...
de verkoper moet een harde zijn als ie daar niet mee akkoord gaat

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:23

Weet de verkoper dat het het enige veulen is van jouw merrie en dat je merrie is overleden? Ik vermoed eigenlijk dat de verkoper geld ruikt omdat het paard voor jou veel emotionele waarde heeft en daarom zo'n absurde prijs vraagt..

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:33

Weet de verkoper wel dat het een veulen is geweest van jou merrie?
Is ze ook door jullie gefokt of geboren?
Anders zou ik de beste verkoper even vertellen dat het dekgeld nog altijd van jullie is geweest ;)

Wat de prijs betreft €3000 is voldoende lijkt mij

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 15:35

Toen ik belde 1,5 maand terug leefde onze merrie nog, maar wist wel dat we de moeder hebben. Beste meneer kent ons alleen telefonisch. Uitgelegd dat we interesse hadden in dit paard. Overigens pas verteld dat wij de moeder hadden nadat we niet overeen kwamen met de prijs. Ja mocht evt wel bezichtigen voor 4200 euries maar helaas ook dat doen we niet.

Paar dagen terug door een ander laten bellen, als zijnde gewoon geïnteresseerd en geen ouders oid genoemd en meneer blijft stellig bij zijn prijs. Denk dst we toch maar moeten overslaan!

Ik vond zelf de merrie ken t dier alleen van foto en verhalen 2300 euro waard. Maar omdat we graag wilde hebben wilde ik 3000 toch nog overwegen.

Nu jullie berichten gelezen te hebben bied ik niet meer als 2500,- voor t diertje en anders moeten we gewoon nog langer wachten of verder zoeken.

Gaat overigens om dit diertje http://www.2dehands.be/paardensport/paa ... 35924.html
Laatst bijgewerkt door Kletskousz op 04-02-15 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 15:37

RandyOrton25 schreef:
Weet de verkoper wel dat het een veulen is geweest van jou merrie?
Is ze ook door jullie gefokt of geboren?
Anders zou ik de beste verkoper even vertellen dat het dekgeld nog altijd van jullie is geweest ;)

Wat de prijs betreft €3000 is voldoende lijkt mij

Wel dat t een veulen is geweest van onze merrie, maar ook dat de veulen niet door ons gefokt is. Dat is bij de vorige eigenaren van ons paard gedaan die daarna het veulen verkochten aan een meisje, die het veulen toen verkochten aan deze man op 4 jarige leeftijd pas

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:41

Een onbekende (voor die meneer) laten bieden met 2500, als hij dat niet accepteert 3000 en anders helaas pindakaas.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:42

ooohhhh hoe die man erop zit ook..... die neusriem helemaal verkeerd....

ik denk dat ie gewoon niet zo thuis is in alles en echt denkt dat ie er 4800,- voor kan krijgen.

ik wens em veel succes

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:49

Het paardje staat er echt op zn best op _O-

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:49

Nu ik de foto en de advertentie zie in nog geen 3000 jaar.
Snap het emotionele deel hoor maar hij mag idd blij zijn als hij er €2000 voor krijgt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:52

Santos_05 schreef:
Het paardje staat er echt op zn best op _O-

Dit dus en dan bijna € 5000,-

Het moet niet gekker worden :')

Jammer TS, ben bang dat het verder kijken wordt!

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 15:53

Kan ik niet massaal bokt meiden op hem afsturen met m'n envelopje geld en trailer :P dan wel 2000,- euro :Y)