Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Maar toch goed behapbaar. Ik heb hem nog niet laten dekken, maar als ik dat ga doen zal hij denk ik KI gaan dekken, omdat hij wat meer moeite heeft met "dingen" los van elkaar zien. de 15 jarige kent het ritueel van dekken en daarbuiten laat hij niks zien.
ik rijd ook nog wat hengsten en ken er twee vanaf het begin, eerst waren ze ook zo heerlijk rustig maar na een tijdje spelen de hormonen toch behoorlijk op en zit je echt op testosteronbommetjes. Je kunt het ook altijd eerst aankijken, maar als het alleen om verkoop gaat zou ik hem in elk geval gewoon ruinen

Especial schreef:Als jij een goede stalling hebt zou ik hem niet castreren. Mijn ervaring is dat PRE's gewoon veel mooier zijn en blijven als hengst, maar dat is persoonlijk.
Als hij gewoon sociaal kan staan en buiten komt kun je het altijd eerst aankijken.
Consequent zijn en vooral niet te voorzichtig doen. Hem overal bij weghouden maakt ze niet braver, gewoon mee omgaan alsof het een ruin of merrie is en ze gaan alles normaal vinden.
Op die manier heb ik ook gewoon een jonge Oldenburger hengst tussen de merrie's kunnen houden.
In Nederland wordt elk dier altijd direct al gecastreerd, zo zonde, vaak helemaal nergens voor nodig.
Iris82 schreef:Ik vind persoonlijk wel dat alles daarbij staat of valt. Kan ie met een maatje naar buiten? Geen probleem.
Moet ie de rest van zn leven alleen slijten? Of 'naast' een ander paard? Dan ballen eraf.