Ik kan helaas je foto niet zien. Welke punten zijn sterk aan de merrie en welke wil je verbeterd zien?
dorette
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-15 10:34
Mijn merrie heeft goede bewegingen die ik graag wil behouden, ik zou graag ook de compacte bouw behouden, maar de hals zou wel iets langer mogen. Daarnaast wil graag iets groter fokken, mijn merrie is 1.26 en ik zou graag een goede C- pony fokken.
Misschien ook naar een d new forrest? Daar is gewoon veel meer keuze in. Je hebt er tegenwoordig ook meerdere types is van luxe tot wat zwaarder.
Ook wil je je adviseren even na te denken over eventueel papieren. Op papieren fok je zo een beetje een niks. Het is een pard bred new forest, kan daar wel in het stamboek, maar als kruising en dus geen echt new forest papier. Ik weet het niet zeker, maar meedoen aan keuringen kan misschien ook niet. Hoe het bij het dartmoor zit weet ik ook niet precies. Het nrps bijvoorbeeld valt ook af en het Welsh, daar moeten ze Arabisch of Welsh bloed dragen om in het stamboek te komen. Wat zijn je plannen met betrekking tot keuringen?
dorette
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-15 13:46
Met het veulen dat ik wil fokken wil ik niet naar keuringen,etc. Er hoeft dus geen papier bij. Het is de bedoeling om een nieuwe men-pony voor mijzelf te fokken.