gezocht nakomelingen van de cremello hengst Weissgold GF

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoofvision

gezocht nakomelingen van de cremello hengst Weissgold GF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 09:08

Hallo; ikzelf ben sinds feb 2014 in bezit van een prachtige zoon van Weissgold, nu 20 maandjes oud, vroeg mijzelf af of er inmiddels meer mensen zijn in nederland met nakomelingen van deze prachtige hengst.

Weissgold:
Afbeelding
Afbeelding

mijn jaarling:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hoofvision

Re: gezocht nakomelingen van de cremello hengst Weissgold GF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 14:23

volgens horsetelex zijn er maar 8 nakomelingen in nederland? (waarvan 6 van dezelfde fokker als waar die van mij vandaan komt) ben benieuwd naar jullie ervaringen en foto's

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:15

Ik heb geen nakomeling van Weissgold maar heb wel overwogen mijn merrie ermee te dekken afgelopen jaar.
Maar omdat dat via diepvries moest en het mijn merries eerste veulen is heb ik toch uiteindelijk gekozen voor Baron Kinsky die hier in NL staat, is toch iets makkelijker. Maar wie weet in de toekomst...
Mijn merrie is homozygoot zwart (+ appaloosa) en ik krijg dus een valk veulen (met of zonder stippen) mei dit jaar.

Waar komt jouw jaarling vandaan? En welk papier heeft hij dan?

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 16:13

mijn jaarling komt van de fokker in Ansen (Wizzard van het Anserland :)) zn moeder is van de hengst Bachelor. Hij heeft het Nrps papier. Ik ben tot nu toe enorm blij met zijn ontwikkeling en karakter. mooie beweging en nu al een superachterhand :)

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:19

Leuk, krijgt ie wel een beetje maat denk je?
Zag op horsetelex inderdaad dat van t' Anserland er 6 heeft.
Hoe ben je eraan gekomen, adverteren zij ook? Heb wel hun youtube kanaal gezien.
Ze hebben nog een paar mooie zag ik, Wimbeldon en Wonder, vind persoonlijk wel een valk mooier.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 17:27

wimbledon is reeds verkocht naar Duitsland (was ik ook erg onder de indruk van prachtige bewegingen), De valk wonder is er nog, groeit prachtig uit! en volgens mij is er nog een palomino merrie. Ik liep er bij toeval tegenaan op marktplaats stond toen een advertentie, geen idee of ze nog ergens adverteren (voor geïnteresseerden heb ik evt wel emailadres)

verwachtte stokmaat is 1.70

Was op zoek naar een valk en vond deze bij hun :)

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:35

Geen wonder dat die Wimbledon zo weg was... maar die Wonder is inderdaad ook niet verkeerd.
Hopelijk krijg ik ook zoiets moois in mei...