Hengst voor Baccarat ox. A315 x First Lady

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xWouter

Hengst voor Baccarat ox. A315 x First Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 11:57

Hoihoi,

Voor mijn NRPS D-pony zoek ik een leuke hengst. Ze is zelf een Baccarat ox. A315 x First Lady.
Ze is een behoorlijk donker uitgevallen vos. Nu heb ik zelf enorm veel interesse in Don Cremello Du Bois, maar dat zou betekenen dat het veulen ook een D-pony zal worden. Maar mijn bedoeling is om een E-pony te fokken.

Veulen zal niet zijn voor de verkoop. Wil graag een allround pony fokken. Mijn pony is zelf erg lastig over de rug te krijgen, verder een heerlijk dier in de omgang, ruime passen maar haar galop valt daarbij tegen.

Zijn er hengsten vergelijkbaar met Don Cremello Du Bois, maar dan een E-pony maat?
Laatst bijgewerkt door xWouter op 18-01-15 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Pasha_2011

Re: Hengst voor Baccarat ox. A315 x First Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:11

Wat zijn voor jouw minimale eisen die de hengst moet hebben?
Gaat het vergelijken aan Don Cremello jou om de kleur of om andere kenmerken?

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:13

Mijn ervaring is dat een D merrie met een E hengst niet veel groter wordt. Veulens genoeg gehad om dit aan te geven dat dit niet een E maatje geeft.
Daarom wordt er gedekt met rijpaardhengsten van 't NRPS. Enkele keren met E hengsten.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:15

Pasha_2011 schreef:
Wat zijn voor jouw minimale eisen die de hengst moet hebben?
Gaat het vergelijken aan Don Cremello jou om de kleur of om andere kenmerken?

Heb net wat eisen toegevoegd.

Het kleurtje is zeker leuk meegenomen bij Don Cremello. Maar ik heb hem een keer op een wedstrijd zien lopen en sindsdien kan ik hem niet meer uit mijn hoofd krijgen. Hij loopt met veel kracht in zijn achterbenen maar vooral zijn galop is iets wat ik graag terug zou zien in het veulen.

Een rijpaardhengst van het NRPS is wat mij betreft ook geen probleem.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:31

Ik zie het, dat is wel zo makkelijk!

Bright Speed (st. m. 1,63 / bruin) wordt over het algemeen als een verbeterende hengst gezien.
Zijn nakomelingen hebben een goede rug. Het achterbeen is goed gesteld.
Bij ons op stal loopt ook een 4-jarige nakomeling (st.m : 1,52 m) van Bright Speed. (D-pony als moeder).
Deze ruin heeft een geweldig zacht karakter, maar is erg sportief en leergierig. Een goede will to go.
Over zijn rug gaan is bij hem erg eenvoudig. Zijn galop is ruim en goed bergopwaarts.

Love for you (v. Lord Leatherdale) is ook een leuke. Bruinbont. Daar verwachten wij dit jaar ook een veulen van uit een D pony. Met deze hengst heb je met jouw bruine merrie 50% kans op een bont veulen.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:37

Mocht je voor de E-pony's gaan:

Paledo (v. Pion) / blauwschimmel / 1,55
Hij werkt vooral verbeterend op beweging

Star van Vreeburvh (v. Sjapoer ox) / bruin / 1,54
Een geweldig sprekend hoofd. Ik ken twee fantastisch bewegende nakomelingen van hem. Beide belovend in dressuur en springen.
1 staat bij ons op stal, de andere is verkocht. (foto's heb ik wel)