Vader mini paard of mini shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nimo_en_tess

Vader mini paard of mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 13:32

Hoi iedereen!

Mijn peter heeft 5 jaar geleden een pony voor mij gekocht. Tess. Hij heeft haar samen met 4 andere pony's gekocht van een handelaar waar ze dus niet zo goed verzorgd werden. Ik heb wat research gedaan en heb gevonden dat ze geboren is op stal noordegraaf. Haar moeder is Marietje maar van de vader weten ze niets. Ze hebben Marietje drachtig gekocht. Aangezien Marietje een echte shet is vind ik het raar dat tess zo klein en fijn is. Daarom dacht ik, mss is haar vader wel een minipaard.

Hier is zijn wat foto's van haar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je ze samen met de mama

Afbeelding

MarlindeRooz

Re: Vader mini paard of mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:34

Dat is zekers geen volle shet, die zijn namelijk niet appaloosa! Dan horen ze namelijk bij het appaloosa stamboek.

In het NMPS vind je wel veel stippels!

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 13:37

MarlindeRooz schreef:
Dat is zekers geen volle shet, die zijn namelijk niet appaloosa! Dan horen ze namelijk bij het appaloosa stamboek.

Ja haar vader is zowizo een appaloosa dus moet hij wel een minipaard zijn

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:37

vader is een mini-appaloosa
(ze mag wel- corrigerend- bekapt worden )

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 13:40

spicegirl schreef:
vader is een mini-appaloosa
(ze mag wel- corrigerend- bekapt worden )

Ja deze foto is van vorige zomer. Ze is ondertussen al een paar keer terug bekapt. Maar toen ik haar heb gekregen had ze waarschijnlijk nog nooit een hoefsmid gezien want haar hoefjes waren helemaal naar binnen gegroeid. Ze kon nog amper lopen dus ze heeft geen perfecte hoefjes maar ze zijn al veel beter dan voordien :j

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:15

Nimo_en_tess schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ja haar vader is zowizo een appaloosa dus moet hij wel een minipaard zijn

een appaloosa is een appaloosa en een minipaard een minipaard. Al kan een minipaard wel een appaloosakleurtje hebben. Maar als er geen papieren bij zitten is het gewoon een mini.

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 20:38

Citaat:
een appaloosa is een appaloosa en een minipaard een minipaard. Al kan een minipaard wel een appaloosakleurtje hebben. Maar als er geen papieren bij zitten is het gewoon een mini.

Ja maar hij is sowiso geen shet dus is mijn pony ook geen volle shet dan is ze gewoon een mini, toch?