Nieuw paard heineke x Cambridge cole.. Nog meer mensen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nr_1

Nieuw paard heineke x Cambridge cole.. Nog meer mensen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 16:05

Hallo,

Ik heb sind 3/4 maanden een leuk 15 jarig tuigpaard gekocht. Nu zegt zijn afstamming mij helemaal niks, ben totaal niet bekend met het ras. Ik ben wel heel erg benieuwd of iemand mij wat kan vertellen over deze 2 hengsten en de combi er van.

Tor is een lieve aanhankelijke ruin, maar wel behoorlijk kijkerig en kan behoorlijk nerveus zijn..

Ik hoop dat iemand me wat info kan geven hier over, of dat iemand misschien een paard met de zelfde afstamming heeft?

Groetjes jessica

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:41

Zo'n beetje alle tuigers hebben ergens wel cambridge cole of cambridge madge in hun stamboom. Toen men begon met het fokken van tuigers werden geldersen en groningers gekruist met hackney's die uit Engeland gehaald werden. Deze twee cambridgers zijn het allermeest gebruikt Het zijn hackneys en die vererfden dat nerveuze springerige wat we eigenlijk in een gelder of groninger juist liever niet zien. En natuurlijk komt van hem ook het liften van de beentjes en het ranke.

Heineken zegt me zo niet zo veel, maar hierr zie je zijn stamboom, foto's ect http://www.allbreedpedigree.com/heineke

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 16:57

Afbeelding
Bedankt voor je reactie, het echte knie werk ontbreekt bij die van mij, en rank is die ook niet haha! Misschien dat hij meer de bouw van heineke heeft

mrie

Re: Nieuw paard heineke x Cambridge cole.. Nog meer mensen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:20

Nou zeg, hij ziet er wel gelders uit. (arm beest met sterren hihi) en ik ben bang dat hij een beetje aan de dikke kant is, maar dat gaat er in het voorjaar vast wel weer af. Leuk beest

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:08

mrie schreef:
Zo'n beetje alle tuigers hebben ergens wel cambridge cole of cambridge madge in hun stamboom. Toen men begon met het fokken van tuigers werden geldersen en groningers gekruist met hackney's die uit Engeland gehaald werden. Deze twee cambridgers zijn het allermeest gebruikt Het zijn hackneys en die vererfden dat nerveuze springerige wat we eigenlijk in een gelder of groninger juist liever niet zien. En natuurlijk komt van hem ook het liften van de beentjes en het ranke.

Heineken zegt me zo niet zo veel, maar hierr zie je zijn stamboom, foto's ect http://www.allbreedpedigree.com/heineke

Gelderse hadden ook al veel knieactie in de benen hoor,

En niet alle Gelderse (en zeker niet de Groningers) gingen onder Cambridge Cole(verreweg het meeste invloed en Cambridge Madge is zijn moeder)
Gelderse zijn ook met Duits en Engels gekruist.

Heineken was een jonge Waterman zo uit mijn hoofd.