Training enter/twenter keuring nmprs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pandakaas

Training enter/twenter keuring nmprs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 08:09

Het is nog januari dus wellicht wat vroeg, maar ik was op een rijtje aan het zetten wat ik dit jaar met de pony’s wil gaan doen. Graag wil ik met mijn 2-jarige hengst naar de enter/twenter keuring gaan. :) Ik hoop hem als 3-jarige mee te kunnen nemen naar de hengstenkeuring in 2016 en dit zou voor hem en mij een goede oefening zijn. En altijd interessant om te zien wat ze van hem vinden of juist niet.

Nu ben ik vorig jaar zelf ook wezen kijken bij de enter/twenter keuring hoe dat allemaal een beetje in z’n werk gaat, want zo’n eerst keer is toch alles nieuw en onwennig. Het viel mij op dat sommige 2-jarigen er zo goed uitzien dat ik eigenlijk de volgende vraag had:

Trainen jullie een 2-jarige voor deze keuring?

Als dat het geval is zal het vast geen zware training zijn, het is immers nog een diertje dat jong is en in de groei. Maar ik hoor graag verschillende ervaringen om me hier wat meer in te verdiepen. Dus eigenlijk, hoe of wat zijn jullie voorbereidingen juist wel of niet voor deze keuring?

timokyana

Re: Training enter/twenter keuring nmprs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:28

Ik volg ook mee, willen dit jaar mee doen aan de twenter keuring. Voor ons ook de 1e keer .

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 21:50

Leuk :) Met een merrie of hengst? Hoop dat er binnenkort iemand het topic ziet die er wat meer over kan vertellen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:51

Ik heb mijn tweejarige niet getraind in de zin van serieus aan het werk voor spieren etc. Alleen gezorgd dat hij op goed gewicht was en netjes geschoren, derde oor weg gehaald etc.

Je kan wel oefenen met het 'voorstellen', dat is niet inspannend voor een jonkie. Wel heb ik om hem op gewicht te krijgen hem af en toe op een grote cirkel aan het halster gelongeerd, maar ook niet dagelijks en geen half uur. :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:39

randhoeve schreef:
Leuk :) Met een merrie of hengst? Hoop dat er binnenkort iemand het topic ziet die er wat meer over kan vertellen!

2 merries en misschien 1 hengst.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 15:39

Joscaa, bedankt voor je reactie! Dat was inderdaad ook een beetje mijn idee, gewoon veel in de hand hebben en wat oefenen met opstellen. Ook nieuwe vreemde situaties zodat je ongeveer weet hoe de pony reageert en hoe je er het beste mee om kan gaan :)

Timokyana, leuk! Wie weet komen we elkaar dan nog tegen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:13

Randhoeve, heb je een foto van je paardje? Mag ook via pb, dan kan ik jullie herkennen ;-)

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:19

Hieronder een foto van mijn hengstje :) Dit was de 3e keer dat hij mee was een stukje de weg op om te wennen aan een vreemde omgeving en zonder zijn vriendje te zijn. Misschien leuk als je ook een foto van jou paardjes hebt? Altijd leuk om mensen/paardjes te kunnen herkennen inderdaad!

Afbeelding

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:31

Knapperd hoor, geen wintervachtje?

Afbeelding
Mijn heren, rechts is Red, word 2 dit voorjaar.

Afbeelding

Mijn meiden, links Kelly en helemaal rechts Zowie.worden ook 2 jaar.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:34

timokyana, ga er vanuit dat de stippel geschoren is. Hij ziet er goed uit trouwens hoor, die kan prima op een keuring verschijnen zo! :j

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:40

Leuk! Vooral je merries spreken me erg aan :j Die zal ik dan wel herkennen denk ik.

Klopt, we hebben hem geschoren. Hij leek wat last te hebben van de steeds warme en dan weer koude temperaturen. Hij werd wat sloom, niet meer zo enthousiast als altijd. Besloten maar te scheren en een dekentje op. Hij was er blij mee volgens mij, is weer helemaal zichzelf en heel de dag druk aan het spelen met zijn vriendje.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:42

Red is ook niet aangekocht om naar de keuring te gaan in principe, hij moet de opvolger gaan worden als het lukt van het maatje wat naast hem staat (word dit jaar 17) en loopt aangespannen. ;-)
Twijfel dus nog of hij wel of niet mee gaat.

Begrijpelijk hoor als het mannetje er last van had, hij ziet er ich al heel knap uit!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:55

Gelukkig heb je nog even de tijd om te beslissen! :) Al is het natuurlijk wel leuk!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:56

dat lijkt me wel,maar gelijk met 3 is wel veel de 1e keer ben ik bang. Vind het toch spannend hoor!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:59

randhoeve gewoon beetje wandelen enz kan geen kwaad..
en had ff in je profiel zitten staren wat een scheetjes heb jij rond lopen
dat ik met milk naar de enter twenter keuring ging was ze een lekker dik ponytje die vetjes teveel had :o

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 21:26

Ja daar heb je wel gelijk in, 3 is wel veel voor de eerste keer. Al ligt het er natuurlijk aan of je hulp hebt :) Ik zit nog steeds te twijfelen of ik ook nog mijn 1 jarige hengstje mee wil nemen, maar ben ook bang dat het teveel word :j
Vind het ook spannend hoor! Ga vooral voor de ervaring en gewoon omdat het me erg leuk lijkt. Al hoop ik natuurlijk op een leuke feedback, omdat ik hem volgend jaar voor goedkeuring graag wil voorstellen.

NathalietjeB, dank je wel! :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:04

Als je hulp nodig hebt :D

Wat een knapperd is het zonder dikke vacht :oo :9

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 18:24

Nou Frida, als je zou willen helpen mag dat uiteraard :D Dat zou mijn moeder een heleboel stress schelen dat zij het niet hoeft te doen haha :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:39

Leuk :D doe ik graag :j