Van terrorshet tot krantenjongen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara_089

Van terrorshet tot krantenjongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 17:49

Ik heb hem nu een klein maandje het is een hengstje van een jaar of 14.

Hij is gebracht toen ik op het werk was.
De eerste dag werd ik gebeld door mn verzorgster dat de pony vreselijk aan het bijten was en mijn veulens steeds aanviel, dat ze met 2 mannen eraan hingen om hem vast te houden en dit zelfs niet ging.
In de eerste instantie dacht ik dat dit wel meeviel tot ik 2 dagen later zelf bij hem in de wei stond.
Wat was hij onhandelbaar vloog alles aan en beet behoorlijk zelfs naar ons sloeg en beet hij. Wat kon dat beestje een enorme ravage achterlaten en dat voor een mini shetje.
Het was echt een terrorshetje!!! na hem apart te hebben gezet en voor hem het een en ander verbouwd te hebben dat ook hij droog kon staan was ik er na een week bloed zweet en tranen zo klaar mee, zelfs wandelen binnen en buiten de wei was een grote ellende steigeren, slaan en proberen te bijten.

heb hem min of meer behoorlijk pissed toegesproken dat als hij niet heeeeel snel zou veranderen of in ieder geval een klein beetje mee wou werken ik voor hem een ander huis ging zoeken en dat hij t dan kon uitzoeken.

warempel dit gesprek deed wonderen alsof hij me begreep.

Binnen een week had ik een compleet andere pony.
Hij kwam mee poetsen bleef keurig staan en zelfs mee wandelen buiten ging prima.
Ook op de wei ging het steeds beter en zelfs zo goed dat hij ondertussen in mijn kudde staat en zelfs respect toont tegen mijn ruin.

Omdat hij eigenlijk veel te dik is gaat hij tegenwoordig zelfs mee krantenlopen...
wat geniet hij toch van de aandacht!! zelfs kleine kindjes mogen soms zelfs wel eens meeliften op zijn rug.
sinds vandaag heeft hij zelfs een verzorgstertje aangenomen die lekker met hem bezig gaat zijn poetsen knuffelen wandelen en natuurlijk rijden (is een meisje van 20kg)

ik heb zelf het idee dat hij mogelijk mishandeld is geweest en dat hij enorm vaak verhuisd is

Afbeelding
Afbeelding

TheSounddxx

Re: Van terrorshet tot krantenjongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:39

Naaahhw,, zoo lieeef <3

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:17

Kijk nou eens wat een beetje geduld kan doen ;). Goed gedaan TS.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:20

Aah wat schattig dat ie mee gaat om de krant rond te brengen <3

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:23

Wateen verandering! Zo zie je maar weer, meestla moeten ze gewoon even wennen en zien dat ze toch echt niet de baas kunnen spelen. Het is echt een knapperd!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:24

Leuk! Je zou ook een pakzadeltje kunnen kopen en daar de krantentas aan, dan heb je een echte krantenpony :)

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 10:26

Ik heb er inderdaad over na zitten denken een soort Pakzadeltje met een paar krantjes erin voor de fun. T is namelijk wel echt een luie pony je moet hem echt voorttrekken en sta ik stil staat hij ook stil ideaal met kranten zet m'n wagentje neer Billy controleert dan even of we genoeg krantjes hebben en ondertussen ligt de krant in de brievenbus en kunnen we verder :-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:32

Haha wat een verhaal, en zie hem eens onschuldig kijken!

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:40

Wat super!! Er zijn genoeg van die kleine terroristjes die dan in de wei blijven staan en niets meer doen. Wij hebben er ook eentje op stal gehad en zodra hij weer vervelend werd moest hij weer voor de kar.... bezig blijven :D

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:42

Wat goed zeg TS! Super!

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:49

Ahhh....ik heb sinds kort ook een mini erbij. Valt me echt op dat hij graag bezig is, poetsen, de weg op, van de week is mijn bijrijdster te paard met de mini als handpaard op pad gegaan, ik heb ook een kleine amazone voor hem gevonden. Ik ben aan het kijken naar een sulky, is al gewend aanhet tuig. De mini heeft er meer behoefte aan dan mijn " grote " merrie om bezig gehouden te worden. Stond hij twee maanden geleden nog te pompen na 5 minuten, nu gewoon 3 kwartier in flink tempo en geen spatje zweet. Heerlijk op te zien hoe die zijn bix bijelkaar klust.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 18:49

Billy is vooral graag bezig met eten. meelopen doet hij erg braaf hoor maar moet hem ooit vooruit trekken hij is liever lui dan moe. Heb voor hem een klein karretje en tuig aangeschaft en wil dit dan ook met hem gaan proberen.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:28

Wat leuk is om ook met clickertraining te beginnen. Quint krijgt nooit zomaar een snoepje alleen als ik click. Dus hij doet erg zijn best om wat te verdienen. Ze worden er werkwilliger van.
Gebruik het niet in dagelijkse omgang maar vd of een voor hem moeilijke oefening of iets engs wat hij dan toch doet click ik.