Ik heb sinds kort een mini pony waarvan bij aankoop werd gezegd dat het een minipaard is, maar hij staat geregistreerd in het nederlandse shetlander stamboek wat me dus aan het twijfelen zet. In zijn wintervacht is het net een mini shet, maar in zomervacht ziet hij er weer heel anders uit. Weet iemand hier meer over, of is er een manier om erachter te komen? Hierbij 2 afbeeldingen van de pony met zomervacht.
Ik had ook iets gelezen over het luxe en het basis type, waarbij het luxe type een kruizing is en het basis type 100% shetlander gefokt. Zegt dit jullie iets?
Dank jullie wel! Een leuk beestje is het zeker en hij gaat ook echt nooit meer weg! :p hij is alleen wel onwijs eigenwijs en brutaal, maarja dat heb je met een hengst.
Mijn eerste ingeving bij het zien van de foto's: shet.
piezze
Geplaatst: 04-01-15 22:53
Ik denk ook een shet maar wel een hele leuke! Mooi luxe hoofdje en mooie lange beentjes.
the_yellow
Geplaatst: 04-01-15 23:47
ik weet het niet zeker, ik zou zeggen een schet. vooral omdat ik mini paardjes heb gezien en dat waren net arabieren maar dan op Madurodam maat
joellebart
Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-15 23:48
Hij heeft in de zomer een supergladde en korte (als geschoren) vacht, dus dat zet me erg aan het twijfelen aangezien je dat bij shetties bijna nooit ziet... En wat zijn precies de kenmerken van een mini paard die een shet niet heeft?
the_yellow
Geplaatst: 04-01-15 23:51
gebouwd als een paard(Arabier) naar verhouding terwijl een schet toch wat kortere beentjes hebben en gedrongene bouw maar het kan natuurlijk ook kruising zijn...of je moet stamboom papieren hebben maar dan zou je vraag on nodig zijn