[TI] Verkoopprijs Irish Cob

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

svanrhee

Verkoopprijs Irish Cob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 09:12

Helaas hebben wij moeten besluiten onze 11 jarige tinker te verkopen. Onze bijrijdster heeft aangegeven hem graag van ons te willen overnemen. We willen dat hij goed terecht komt zonder hem weg te geven. We hebben haar 2000 euro gevraagd voor paard inclusief op maat gemaakt zadel (1 jaar oud) en hoofdstel. Het betreft een ruin die nog nooit iets gemankeerd heeft en beslist niet lui is. Is dit bedrag te hoog?

denice

Re: Verkoopprijs Irish Cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:14

Ik denk dat het een net bedrag is!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:36

Te hoog zeker niet. Eerder te laag, aangezien je op maat gemaakte zadel vast ook wel meer heeft gekost dan een paar honderd euro.. maar als ik een goede bijrijder had waar het paard gelukkig bij zou zijn dan zou ik hem ook voor een vriendenprijsje weg doen hoor :)
Om een echt goede schatting te maken van de waarde zou een foto en wat meer gegevens zoals stokmaat enzo wel handig zijn.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:58

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:01

Als je weet dat het paard daar goed terecht komt, dan vind ik dat meer waard dan geld. Daarom vind ik dit een nette prijs, aangezien het zadel e.d. erbij inzit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:03

Wat is belangrijker, de exact juiste prijs hebben of een heel goed baasje ervoor hebben? Ik zou het wel weten. De prijs is eigenlijk wat de gek ervoor geeft. Als je zelf blij bent met deze prijs en je bijrijdster ook lijkt het me de juiste vraagprijs.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:11

karuna schreef:
Wat is belangrijker, de exact juiste prijs hebben of een heel goed baasje ervoor hebben? Ik zou het wel weten. De prijs is eigenlijk wat de gek ervoor geeft. Als je zelf blij bent met deze prijs en je bijrijdster ook lijkt het me de juiste vraagprijs.

Eens, ik zou een fijne plek belangrijker vinden dan de winst of verlies.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:13

Het is een net bedrag, maar zoals andere zeggen een goed plekje is in mijn ogen belangerijker. Succes met de verkoop!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:20

Het is dat het zadel de prijs wat hoger maakt.
Is het echt op maar gemaakt?? Of een standaardzadel, op maat aangepast? Dat laatste komt namelijk echt veel vaker voor.

Verder vraag ik me af in hoeverre de Tinker beleerd is. gewoon fijn recreatieniveau?

In dat geval vind ik de prijs zéker ook niet aan de lage kant.
Paarden leveren momenteel niet veel op. Het is winter, en dat heeft ook altijd invloed. (In het voorjaar kun je vaak iets meer vragen dan in de winter)
Verder zijn Tinkers nu ook niet echt de paarden die normaliter veel opleveren.
Het is een ruin, en dus voor de fok niet interessant.

Je verkoopt aan iemand waarvan je zeker weet dat hij er goed terecht komt, op een moment dat je hem zelf eigenlijk "kwijt moet" (Klinkt heel negatief, is niet zo bedoeld. meer constatering dat je zelf graag wil verkopen op dit moment)

Ik zou een beetje kijken wat je bijrijdster wil en kan betalen. Maar ik zou het zeker niet gek vinden als je nog wat zakt met je prijs. Echt niet.

edit: Toevoeging: de prijs zoals veel dieren op sites staan (zoals marktplaats etc) is niet echt een goede richtlijn. De dieren staan vaak veel hoger op dat soort sites dan dat er uiteindelijk voor betaald wordt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:46

Citaat:
Verder zijn Tinkers nu ook niet echt de paarden die normaliter veel opleveren

Vreemd genoeg is dit dus juist wel het geval, om de een of andere reden blijven tinkers vrij constant in hun verkoopprijs. Wat we 15 jaar geleden hebben betaald voor onze jonge tinkerhengst destijds is ongeveer gelijk aan wat we een paar weken geleden hebben betaald voor een ruin in dezelfde leeftijd.

Maar dat staat op zich los van een paard verkopen aan een bekend persoon.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:01

Is een mooi prijsje hoor.
Als je weet dat hij bij je bijrijdster een goed huisje krijgt is dat ook veel waard.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 07:29

Ik denk ook dat het een nette prijs is.
Vergeet ook niet het dier is 11 jaar, gelukkig nooit wat gehad, maar ook niet piep jong meer!
En als je weet dat hij bij haar goed terecht komt dan zou ik het zeker doen!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:31

Prijzen van de tinkers liggen echt wel stukken lager dan aantal jaren terug.... Ze worden enorm goedkoop aangeboden... En soms zelfs gratis weg gegeven...

Je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Als een goed tehuis heel belangrijk is voor je, belangrijker dan geld, en jouw bijrijdster is erg goed voor... Dan zou je ook nog kunnen zakken. Maar in principe denk ik dat je je paard voor een mooi bedrag aanbied...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:38

Lijkt me een keurige prijs, met een mooi passend zadel er ook nog bij.

Als bijrijdster dit kan en wil betalen is zij zeker niet te duur uit!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 06:49

Tinkers goedkoper? Ja de getraumatiseerde/haast niet meer te rijden dieren die rechtstreeks uit Ierland/Engeland komen, misschien! Maar een goed gefokte (Nederlandse) tinker niet hoor!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 06:59

Idd, een echte mooie, goede tinker vind je niet zomaar voor 2000 euro. Ze zullen ook geen 4000-5000 euro meer kosten zoals 10 jaar geleden, maar ik denk dat je tegenwoordig nog makkelijk een dikke 3000 euro voor een mooie grote tinker kan krijgen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:04

Er zijn echt meer dan genoeg rond de 2000 die gewoon in orde zijn, maar ze zijn dan heeeeel snel weg ;) 3000 is al meer standaard momenteel.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:06

Nou heb al zoveel verknipte rommel (sorry weet het klinkt niet aardig) gezien voor rond die prijs (en hoger).
Vind het zo zielig die arme diertjes die zo geestelijk beschadigd zijn, heb er zelf ook 1 gehad, vreselijk ;(
Zieke handel

Nu weer on topic?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:36

Ja klopt, die zijn er ook! Je moet echt wel kijk er op hebben of iemand mee laten kijken, maar ze zijn er dus wel.

2000 is dus wel een nette prijs en zeker niet te hoog in elk geval :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:07

Lijkt me ook een nette prijs voor een braaf bereden paard en een goed tehuis. En het kan aan mij liggen, maar Tinkers die gratis worden wegggeven ben ik nog niet tegengekomen :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:16

Kirsha schreef:
Lijkt me ook een nette prijs voor een braaf bereden paard en een goed tehuis. En het kan aan mij liggen, maar Tinkers die gratis worden wegggeven ben ik nog niet tegengekomen :)

Meerdere maar altijd met een reden of een verhaal.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:21

Lijkt mij een hele nette prijs.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:47

Vind ik een nette prijs voor een "gegarandeerd" goed thuis en snelle verkoop!.

Kan je trouwens meer voorbeelden noemen van echt-echt kwaliteit Tinkers qua karakter en ervaring die zelfs mooie premies hebben, en dan voor een bedrag < 3000 langere tijd te koop (hebben) gestaan...

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:02

Zeeeer nette prijs, zo te horen gun je t ze beide.. Paard heeft hier voordeel bij en je Bijrijdster ook.
Aan derde verkopen zou het in mijn ogen een laag bedrag zijn, zeker als zoals jij zegt er een opmaat gemaakt zadel bij zit..
€3000,= lijkt me dan reëler
Maar als iedereen hier vrede mee heeft is t toch een prima deal....

Soms houden mensen heel lang aan een prijs vast, maar kijk eens naar je maandelijkse vaste lasten dan zit je ook snel aan een behoorlijk bedrag zeker als je op een pensionstalling staat.
Succes gewenst.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:40

Kirsha schreef:

Ben er nu al 2 tegen gekomen... En 1 loopt er in mijn wei... of staat momenteel in mijn stal... En echt niet de lelijkste...