help me! plzz ik heb shet info nodig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shetloverzzz

help me! plzz ik heb shet info nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 19:15

heei! iedereen :D
ik ben anouk leuk om te weten :j maar even serieus ik wil heel graag samen met 2 anderen meisjes
een shetje kopen <3 maar ik heb wat tips nodig en ik hoop dat jullie me kunnen helpen :P
ten eerste ik moet me ouders over halen tips daarvoor -O- *\o/* 8-)
ten tweede hoe duur zijn de maandlasten als je praat over een schuilstal en de andere kosten
ten derde hoe veel kost ongeveer de eenmalige kosten _/-\o_
ik hoop dat jullie me willen helpen _/-\o_ *D
Laatst bijgewerkt door shetloverzzz op 26-12-14 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:16

Laatst bijgewerkt door Jespri op 26-12-14 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:17

Super leuk dat je een shetlander wilt kopen, maar ik denk eerder dat dit een vlaag is. Een pony kost heeel erg veel tijd, geld, en ruimte. En met zijn 3en een paard kopen gaat snel fout. Wat wil je eigelijk met de shet?

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:20

Hallo,

Ik begrijp je eerste vraag niet helemaal, zou je die beter kunnen formuleren?
Ik heb mijn shetlander gratis gekregen maar dat is een uitzondering.
Als je een hengstje koopt onder de 3 jaar is het volgens mij rond de 50 euro, ruin is al duurder door de castratie en merrie is volgens mij ongeveer evenveel als de ruin.
Ik heb mijn shet gewoon aan huis staan, let goed op bedrading shetten staan erom bekend dat ze vaak uitbreken.
Ik vind het trouwens wel onverstandig om 1 shet met z'n 3en te delen. je moet het dan altijd eens zijn over de vestiging, verzorging en het werk. Ik zou er nog eens goed over nadenken.

Als het mag heel veel plezier gewenst! :P *\o/* *\o/*

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:20

Ik zou eerst je ouders maar eens vragen en dan verder kijken. Maar inderdaad, het is niet zomaar iets. Misschien is het verstandiger om eerst eens te kijken naar een verzorg-shetje ofzo :)

shetloverzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-14 19:21

jespri het is niet onhandig want we gaan schema's maken en liksteen we willen heel raag trucjes leren en ritjes doen voor kleine kindere

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:23

shetloverzzz schreef:
jespri het is niet onhandig want we gaan schema's maken en liksteen we willen heel raag trucjes leren en ritjes doen voor kleine kindere

Ik zeg ook niet dat het onhandig is, je krijgt alleen snel ruzie en/of onenigheden.
Op papier klinkt het vaak heel leuk en gezellig, maar in werkelijkheid werkt het vaak toch iets ander.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:25

Dan moet je dus een shetlander kopen die zadelmak is, en zich behoorlijk goed gedraagt. Je wilt ene merrie, dus voor zo´n shet zou je al snel 300 euro moeten wegleggen. Als het niet meer is.

Je hebt elke maand veel kosten, stalling, wormenkuur, veearts, bekappen.. denk rond de 400 euro.

Alle spullen die je moet kopen, zadel, dekjes, hoofdstel, enz.. Eenmaalig toch wel duizend euro denk ik.

bobo2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:25

Ook als je een schema gaat maken gaat het vaak verkeerd, er zijn altijd verschillende meningen over wat er wel en wat er niet met de pony gebeurd misschien nu nog niet maar later wel.

bobo2000

Re: help me! plzz ik heb shet info nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:26

Dierenarts etc. vragen vaak net zoveel als een paard van 1.80 vergis je hier niet in.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:30

Ik zou zelf nooit meer een paard willen delen met iemand,je hebt toch beiden zo je eigen ideeen over de verzorging ed.

Waarom perse een shet? Is het niet leuker om te kijken voor een wat grotere pony waar je ook op rijden kan?

Bespreek het eerst eens met je ouders,en realiseer je dat een eigen paard naast veel tijd ook veel geld kost. DA kosten zijn voor een kleine pony practisch net zo hoog als voor een paard.

Misschien een goed idee om eerst eens te kijken voor een verzorgpony?

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:31

Ik raad het je af.
Als ze ziek worden kunnen de kosten al over de 1000 gaan en dan komt de hoefsmid nog het eten en de verzorgings spullen en tandarts en stal kosten en het kost veel tijd
En stel dat je ruzie krijgt met je vriendinnen dan leiden die ponys er misschien onder

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:32

En de pony zelf kost ook geld

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:33

Ik zou zeggen, minimaal 2000 euro achter de hand. En elke maand zo'n 200 euro binnen krijgen voor de maandelijkse kosten.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:45

En dan heb je een pony en dan staat ie alleen, zou je bijna alle 3 een pony moeten kopen.

Ik vind dit echt een slecht idee trouwens

June2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:57

De aankoop kost is niks maar alle rest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:00

Ik vind dit eigenlijk een heel onverstandig idee.... Vraag het eerst maar aan je ouders (en als ze nee zeggen is het ook echt nee!) en denk dan maar met jullie ouders erover na.

June2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:03

Mijn ouders zijden nee maar binnenkort krijg ik er mischien een (waarschijnlijk)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:22

Als je snel van je vriendinnen af wil, is samen een pony kopen een uitstekend recept voor ruzie :)

Daarnaast als je ouders het niet goed vinden, mag je ook geen pony kopen; zij mogen namelijk gewoon de pony terug brengen.

Verzorgpony lijkt mij een veel beter en leuker idee :j

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:27

ik mag ik vragen hoe oud je bent?
te eerste je bent aan overwachte kosten mss wel 300 euro kwijt ,
plus als je ritjes wilt doen ermee zou die echt bomproof moeten zijn, en ja qua leeftijd 6 jaar ofs,
als je nog meer vragen hebt pb me maar me opa heeft shetjes gehad en ik verzorg er 1 al 6 jaar en nog een groep shetjes al bijna 8 jaar dus vragen pb me maar ik kan je mss wel helpen
xx geen gezeur er over van ja dat is niet waar ik weet zelf wat goed is en niet xx

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:34

viavialover schreef:
ik mag ik vragen hoe oud je bent?
te eerste je bent aan overwachte kosten mss wel 300 euro kwijt ,
plus als je ritjes wilt doen ermee zou die echt bomproof moeten zijn, en ja qua leeftijd 6 jaar ofs,
als je nog meer vragen hebt pb me maar me opa heeft shetjes gehad en ik verzorg er 1 al 6 jaar en nog een groep shetjes al bijna 8 jaar dus vragen pb me maar ik kan je mss wel helpen
xx geen gezeur er over van ja dat is niet waar ik weet zelf wat goed is en niet xx

Enig idee wat een koliekoperatie kost? Wel wat meer dan 300 euro hoor.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:36

Oh god dit is zo onverstandig, maar dat kun je echt deze kinderen echt niet wijs maken dus denk dat het weinig zin heeft.

Er komt zoveel bij kijken, en met zn 3en een pony delen gaat gegarandeerd fout. Maar dat beseffen jullie nu nog niet. Heel terecht dat je ouders nee zeggen. Ik kan zo 10 redenen bedenken waarom dit geen goed idee is, maar ik betwijfel of daar ook naar wordt geluisterd.

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:37

vuurneon schreef:
Als je snel van je vriendinnen af wil, is samen een pony kopen een uitstekend recept voor ruzie

Verzorgpony lijkt mij een veel beter en leuker idee :j

Hier ben ik volkome mee eens, er ontstaat hier door vaak meningsverschillen.
Zoek 3 leuke verzorgshetjes die bij elkaar staan?

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:43

Moos99 schreef:
Oh god dit is zo onverstandig, maar dat kun je echt deze kinderen echt niet wijs maken dus denk dat het weinig zin heeft.

Er komt zoveel bij kijken, en met zn 3en een pony delen gaat gegarandeerd fout. Maar dat beseffen jullie nu nog niet

Op haar profiel staat dat ze 13 is. Vind dat wel een leeftijd dat je dit moet snappen. Of er in iedergeval goed over moet denken,
Dit kan ook aan mij liggen hoor /3 :+

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:46

niet slim! erg onhandig, gaat sowieso een vriendschap verloren...