Nakomelingen gezocht van de hengst Beneficus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sasvadi

Nakomelingen gezocht van de hengst Beneficus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 21:32

Hai,

Mijn paard Beneficus (laatste zoon van de goedgekeurde Gelderse hengst Bazuin) heeft bij zijn fokker voor diverse nakomelingen gezorgd. Ik zou het geweldig vinden om te zien en te horen hoe het met hen is, hoe Beneficus zichzelf vererfd heeft.

Elsje123

Re: Nakomelingen gezocht van de hengst Beneficus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:37

Hoi Sasvadi,

Je had ons al gevonden! Wij hebben een superleuke nakomeling van Beneficus, al zeggen we het zelf dan! We zouden graag meer horen over Beneficus, want dat is toch onze Flashkes pa!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:52

Wat leuk. Een Bazuin...

Is het zo'n mooie vos met blonde manen en staart?

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:05

Ik zal je even meer vertellen over Flash. Hij is van 2011, in april wordt hij 4 jaar. Momenteel zijn we bezig met hem vanaf de grond, met begeleiding, aan het beleren, met grond- en loswerken en nu met de lange lijnen. Als hij vier jaar is gaan we er zo ongeveer op, net hoe snel het traject verloopt. Flash is heel intelligent, zal ook wel met zijn Arabische moeder te maken hebben, maar misschien is Beneficus ook wel een slimmerik. Daarom vinden we het zo leuk jou gevonden te hebben, kunnen we karakters gaan vergelijken.
De kleur heeft hij iig niet van zijn vader, Flash is net als zijn moeder een schimmel. Hij is nu zo'n 1.60 groot en hopen dat hij nog 2 á 3 cm gaat groeien, hoewel ik begrepen heb dat Beneficus 1.62 is en z'n moeder een pony, kan het natuurlijk ook zijn dat er niks meer bij gaat komen qua lengte. Zou dan verder ook niet uitmaken, want hij blijft gewoon leuk!
Even een foto van hem van anderhalve maand geleden:
Afbeelding

Sasvadi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 08:14

Goedemorgen Ellen, hoe zet jij die foto's in je bericht, dan zet ik er ook een paar op.

Sasvadi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 08:14

En wat een prachtige foto, van Flash!

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:03

Is ie niet mooi? Lijk hij een beetje op z'n paps?

Je kunt je foto('s) uploaden via photobucket, dan verschijnen er aan de rechterkant diverse links, ik kopieer dan altijd de onderste (URL ofzoiets) en plak 'm in mijn bericht. Succes. Ik ben benieuwd!

Sasvadi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 21:21

Ha NatasjavE,

Nee hij is helaas niet zo mooi met de kleur van Bazuin, hij is ook mooi maar roodbruin met zwarte manen/staart/benen met wit. Een vriendin van mij heeft een dochter van Bazuin, en die heeft wel zijn mooie kleur! Wat een leuk beest was dat he, Bazuin

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:34

Sasvadi heeft mij een aantal foto's toegestuurd van Beneficus, ik heb haar beloofd een aantal te plaatsen voor haar.

Afbeelding

Afbeelding

Onze Flash heeft heel veel van zijn vader weg. Vooral het hoofd met van die vriendelijke ogen. Flash kan ook zijn staart zo hoog dragen, iets wat we aan zijn arabisch bloed toeschreven, maar papa B. kan er ook wat van!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:02

Oh die bruine is gaaf zeg.

Die schimmel is ook heel knap maar die lijkt vast wat meer op z'n moeder.