Wat voor sulky voor mijn arabier.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabineee1

Wat voor sulky voor mijn arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 22:57

heeee,

Ik weet niet of ik het hier goed neer zet, maar ik heb een vraag.
Zelf ben ik te groot voor mijn pony om op te rijden, toch wil ik haar niet weg doen.
Nu denk ik dat mijn pony wel geschikt is voor de kar, en wil beginnen bij een simpele sulky.
Natuurlijk begin ik eerst met lange lijnen enzovoort. Maar vroeg me af wat voor sulky goed is en geschikt is voor mijn pony. Mijn arabier is 1.54 en is best lang in haar lichaam (zie foto).
Ik hoor het wel :D

Afbeelding

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 07:39

Ik zou persoonlijk meteen voor een wagen gaan. Ik heb mijn Arabier ook beleerd en ben ook beginnen met een sulky, ik dacht lekker licht en makkelijk, echter heb ik later geleerd dat een wagen een stuk veiliger is. Bij ons is de sulky ook een keer gekiept, gelukkig bleef mevrouw heel rustig maar het had goed mis kunnen gaan. Bovendien als ze naar zit je ook niet heel veilig als ze naar achter slaan, op de wagen zit je een stuk hoger.
Succes met beleren!

denice

Re: Wat voor sulky voor mijn arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 07:48

Je bent te groot? Ik zie dat je 15 bent?

Ik zou in ieder geval hulp zoeken bij het beleren en een geschikte wagen zoeken, niet te licht en niet te laag.

Succes, mennen is leuk!

Eilatan

Re: Wat voor sulky voor mijn arabier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:11

te groot voor een pony van 1.54 ? haha. Hoe groot ben je, 2 meter 80? :P

maar gewoon een wagen/tweewieler in cob maat moet goed zijn. Zou niet te zwaar zoeken voor een arabiertje, ze zijn zelf ook niet de zwaarste of trek-sterkste.