Mensen met nakomelingen van de Groninger Merlijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loenloen

Mensen met nakomelingen van de Groninger Merlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 12:46

Weet niet of dit hier goed staat, zo niet excuses daarvoor.

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn met een nakomeling van de Groninger Merlijn (2005 geloof ik). Dit is een sabino kleurige hengst. Zelf heb ik een zoon van hem genaamd Meadow (2010).

Voor zo ver ik weet zijn er deze nakomelingen; Merbert, Isabella, Mebrino, Meleur en Meadow.
Ik ben erg benieuwd. Het is namelijk lastig om wat meer over de Groningers te vinden. Ben erg benieuwd of hier mensen zijn met familie! Isabella is dus een merrie en ik heb hier ook een foto van. Ik ben vandaag toevallig iemand tegengekomen met Meleur. Ben erg benieuwd waar de andere 2 broers zijn.

Ben gewoon er benieuwd naar de karakters van de paarden en hoe ze er uit zien natuurlijk. Vooral omdat Merlijn de aparte sabino kleur heeft. Meadow is donkerbruin met 3 witte voetjes. Foto volgt!

Wie o wie!

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 19:13

Dit is Merlijn (Mats x Eendracht).
Vossabino model merrie Roos is de moeder. De overgrootvader van Merlijn is de hengst Otto (zwartsabino).

Afbeelding

Wie o wie weet waar de andere twee zoons van Merlijn zijn? (Merbert en Mebrino)

Meadow is van juni 2010 en ziet er nu zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Def

Re: Mensen met nakomelingen van de Groninger Merlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:24

Hoi, ik zou niet weten waar de andere twee zoons zijn helaas. Ik heb zelf een nakomeling van mats en ken Merlijn als veulen en als wat ouder driejarige of vierjarige. Ik wil even zeggen dat je een erg leuk paard hebt!
Misschien dat tiwi1969 op bokt weet waar de zoons zijn, zij weet veel van Groningers.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 19:32

Def schreef:
Hoi, ik zou niet weten waar de andere twee zoons zijn helaas. Ik heb zelf een nakomeling van mats en ken Merlijn als veulen en als wat ouder driejarige of vierjarige. Ik wil even zeggen dat je een erg leuk paard hebt!
Misschien dat tiwi1969 op bokt weet waar de zoons zijn, zij weet veel van Groningers.

Dankje! Jou paard mag er ook zijn zeg! Mooie kruising ook!
Sprak vandaag via facebook hinke fiona cnossen (misschien ken je haar wel), zij weet ook erg veel. Per toeval vond ik vandaag dus Meleur. Hij is zelfs op de zelfde dag en jaar geboren als Meadow!
Ik zal tiwi1969 eens een PB doen.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 19:42

Afbeelding

dit zijn trouwens Mebrino, Isabella en Merbert.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:37

Leuk! Merlijn heeft een klein half jaartje bij mij op stal in pension gestaan. Was niet de makkelijkste toen hij kwam en is hard opgeknapt. Daarna door inbeslagname van zijn eigenaar door deurwaarder weggehaald. Hinke heeft hem gekocht en echt super werk met hem verricht. Op de hengstenkeuring was hij goed mak. Jammer genoeg kwam hij niet door de medische keuring en is hij niet ggk.
Inmiddels is hij ruin en geloof ik dat hij het erg leuk doet met zijn huidige eigenaar.

Ik vind de kleur echt geweldig.