Jens is echt een super aanhankelijk en lief veulen. Paulien heeft eerder 'n hengstenveulen gehad en dat was geen gemakkelijke in de omgang dus we zijn erg blij dat hij tot nu toe zo'n fijn karakter laat zien. Het is de bedoeling dat Jens straks mijn rijpaard wordt. We wonen zelf op een boerderij dus heb eigenlijk iedere dag tot nu toe van hem kunnen genieten, maar hij staat bij vrienden van ons in de opfok en die wonen aan de overkant van het water waar wij aan wonen, dus hemelsbreed is hij maar een anderhalve kilometer verplaatst.
Onze merrie is overigens een Lancet x Hamlet, en Jens is een veulen van Apache. Hij beweegt leuk en is voor mij alles wat ik maar heb kunnen wensen
30 mei 2014 is Jens geboren. Ik was zelf ook behoorlijk zwanger, en lag al te slapen. Mijn vriend kwam me om kwart voor elf wekken dat het waarschijnlijk nu ging gebeuren, hij liep nog een laatste rondje door de stallen toen hij de merrie rondjes zag draaien in haar box (we hebben ook koeien). Geboortealarm was niet af gegaan, want Pauline lag scheef tegen de wand aan...

Een van de laatste foto's hier in het land gemaakt...

Zal van de week nog even foto's van hem maken op zijn nieuwe plek, begint al lekker in zijn vacht te komen...