Haflinger merrie in stamboek laten opnemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Haflinger merrie in stamboek laten opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 19:43

Even een vraagje, aangezien Google ditmaal niet mijn beste vriend is.. Het gaat om een haflinger merrie van 5 jaar met zeer goede gangen. Is het mogelijk om haar op de een of andere manier te laten opnemen in het stamboek en hoe gaat zoiets? Ze is ook niet opgenomen in het veulen stamboek en dus nog niks mee gedaan op dit gebied.

Ik ben best een leek op dit gebied dus zou het super vinden als een Bokker wat meer kennis hiervan heeft en deze wil delen.

Alvast bedankt!

zigranta

Re: Haflinger merrie in stamboek laten opnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:44

Heeft ze wel papieren of is er niets bekend?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 20:13

zigranta schreef:
Heeft ze wel papieren of is er niets bekend?

Ze heeft wel papieren en een paarden paspoort van de KVTH. Bedankt voor je reactie!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:22

Neem dan even contact op met het KVTH, zij kunnen je meer info geven over de dagen dat er stamboekopnames gedaan worden en waar je aan moet voldoen om mee te kunnen doen met je merrie.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:27

Ik denk dat je gewoon bedoelt dat ze als veulen nooit naar de keuring is geweest? Als ze vol papieren heeft vanuit het KVTH lijkt het mij vrij simpel (was bij mijn haflinger wel zo) Je haf moet op jou naam staan, je moet/kan lid worden dan van het KVTH, als de regionale keuringen komen krijg je vanzelf een uitnodiging om je in te schrijven. Dit kan met alle leeftijden, je kan kiezen voor enkel premiekeuring of stamboekopname en nog meer categorieën (bestgaand ohz etc.) of natuurlijk meerdere tegelijk! Voor meer info kijk even op de site van het KVTH zelf daar staat veel info! Natuurlijk kan je ook kijken onder welke afdeling je valt en die opzoeken en mailen voor meer informatie.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 09:30

Ok bedankt!! Aanvullende informatie over zo'n keuring is altijd welkom. Op de site van hen vind ik het niet heel duidelijk uitgelegd namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 09:38

Ik neem aan dat ze wel in het veulenstamboek zit? Daarvoor hoeft ze nooit naar de keuring te zijn geweest. Anders kan je ook geen volledig kvth paspoort + afstammingskaart hebben.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 20:53

Volgens mij wel dan, ze heeft in ieder geval een HF bij haar naam?

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:42

Heb je een geel inlegvel met stamboom pij je paspoort
of staan in ieder geval haar ouders in het paspoort vermeld

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:57

WD-V -> HA

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:03

Mail even naar de afdeling waartoe je behoort, als je daar je vragen stelt kunnen ze je alles uitleggen wat je wilt weten ;-). Niet alleen hoe inschrijven en deelname in zijn werk gaat, maar ook hoe je je haflinger klaar maakt voor de keuring (toiletteren en wat je er moet laten zien met je haflinger). Als je in Hilversum woont (wat ik dus bij je naam op bokt zie staan ;-)), dan behoor je tot de afdeling Noord-Holland en Utrecht en is het mailadres nhu@kvth.nl.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 17:20

Jossie schreef:
Mail even naar de afdeling waartoe je behoort, als je daar je vragen stelt kunnen ze je alles uitleggen wat je wilt weten ;-). Niet alleen hoe inschrijven en deelname in zijn werk gaat, maar ook hoe je je haflinger klaar maakt voor de keuring (toiletteren en wat je er moet laten zien met je haflinger). Als je in Hilversum woont (wat ik dus bij je naam op bokt zie staan ;-)), dan behoor je tot de afdeling Noord-Holland en Utrecht en is het mailadres nhu@kvth.nl.

Heel erg bedankt!! Ik heb zo juist een mailtje gestuurd. :D