Sinds een half jaar ben ik in bezit van een 10 jarige dressuur OOSeven x Falco merrie van 161 cm hoog.
Ze is bruin in het paspoort, maar zwart in de winter met twee witte voetjes en een aansprekend hoofd.
Het enigste nadeel is haar franse stand voor.
Nadat wij in het indoorseizoen 2015 willen starten in de dressuur, zou ik na het behalen van het L niveau een veulen met haar fokken en die waarschijnlijk aanhouden.
Ik zou graag een veulen fokken met een mooi exterieur, een goede bewegingstechniek en een ontzettend fijn en makkelijk karakter.
Daardoor zou een Jazz waarschijnlijk te veel pit mee fokken, wat ik liever niet zou hebben.
En het liefste een hengst die de kans op franse stand verminderd.
Een goed paard heeft geen kleur of geslacht zeg ik altijd, dus de kleur van de hengst etc maakt mij niets uit.
Het mag een all-rounder worden, maar ook een dressuur gefokt veulen of een halfbloed van bvb een lusitano.
Nu mijn vraag aan jullie,
Welke hengst raden jullie mij aan voor mijn merrie, en wat bedragen daar de dektarieven van en de gust kosten.
Omdat ik nog nooit een veulen heb gefokt moet ik mij nog verder verdiepen in het dekken etc, wellicht zouden jullie mij verder kunnen informeren wat er allemaal bij komt kijken en wat wel en niet verstandig is en waar ik op moet letten.
Hopelijk krijg ik een aantal informatieve reacties die mij kunnen helpen met de keuze.
Als het nodig is kan ik haar stamboek opzoeken en bijvoegen, of eventuele foto's. Helaas heb ik geen goede filmpjes van haar en de gene op youtube zijn erg oud gezien ze erg vooruit is gegaan.
Alvast heel hartelijk bedankt!
Groetjes!