Welsh merrie gedekt door duitse hengst, hoe wat met dekbon..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Welsh merrie gedekt door duitse hengst, hoe wat met dekbon..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 11:45

Zoals de titel al zegt is mijn merrie 25 april dit jaar gedekt door een duits rijpony hengst.

Nu is ze op dit moment 220 dagen drachtig (en een ware walrus aan worden)
Nu wil ik het veulen inlaten schrijven bij het welsh WPBR en eventueel ook bij het duitse stamboek zal om westfalen gaan (kan dit trouwens gewoon bij 2 stamboeken?)

Maar nu heb ik nog geen dekbon, nu weet ik ook eigenlijk niet hoe ze dat daar in Duitsland eigenlijk doen..
Hoe noemen ze zo dekbon daar (zodat ik hier om kan vragen want ze snappen me niet helemaal met mijn half gebakken duits/engels)

Welsh zegt dat ik de dekbon moet opsturen om veulen dan in te schrijven maarja dan moet ik natuurlijk wel zoiets hebben, al zal dat denk ik in het duits zijn..
De merrie is natuurlijk gedekt.

petraaken

Re: Welsh merrie gedekt door duitse hengst, hoe wat met dekbon..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:02

Je dekbon zal vermoedelijk opgestuurt worden door het dekstation zelf en die worden volgens mij nu pas verstuurd.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:40

Het veulen bij 2 stamboeken registreren zal niet mogelijk zijn. Je moet kiezen, er wordt maar 1x een paspoort afgegeven.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:45

Een dekbon is een deckschein in Duitsland. Ik krijg hem meestal begin van het jaar volgens mij.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:03

Het registreren bij meerdere stamboeken is zeker wel mogelijk, ik heb meerdere paardjes bij meerdere stamboeken ingeschreven. (Nas, Nmprs, welsh partbred)
Je krijgt inderdaad maar 1 paspoort, maar in dit paspoort kan registratie in een ander stamboek geregistreerd worden. Wel moet je goed uitzoeken bij welk stamboek je het paspoort aanvraagd en bij welk stamboek registratie in bestaand paspoort . In jouw geval zou ik een Duits paspoort willen omdat ik weet dat het partbred gewoon registratie in een ander paspoort doet (niet alle stamboeken willen registreren in een vreemd paspoort dus soms kan volgorde belangrijk zijn). Zo weet ik bijvoorbeeld dat een paardje zowel nrps als nas geregistreerd kan maar je dan eerst een nrps paspoort moet regelen en daarin de nas registratie, niet andersom want nrps kan dan moeilijk doen.