For Pleasure

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pouttre

For Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 18:11

Hallo,
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de hengst For Pleasure?
Op welk type merrie past hij? heeft hij maat door of verkleind hij eerder? Is het sperma van goede kwaliteit?

carika

Re: For Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:09

Ik ken weinig mensen die er goed over te spreken zijn, Ookal hebben de nakomelingen vaak heel veel vermogen. Weinig bascule, willen niet genoeg over de sprong omdat ze te bang zijn/veel spoken zien. Zeker geen makkelijke paarden. In maat verschillen de nakomelingen, er zijn wel een paar pony's tussen maar ook en paar grote. Over de kwaliteit van diepvries sperma weet ik niks.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:56

carika schreef:
Ik ken weinig mensen die er goed over te spreken zijn, Ookal hebben de nakomelingen vaak heel veel vermogen. Weinig bascule, willen niet genoeg over de sprong omdat ze te bang zijn/veel spoken zien. Zeker geen makkelijke paarden. In maat verschillen de nakomelingen, er zijn wel een paar pony's tussen maar ook en paar grote. Over de kwaliteit van diepvries sperma weet ik niks.

_O-

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 23:05

Ik zit te denken om hem op men jonge merrie te zetten met bascule, ze heeft wat weinig front en lengte, vandaar is hij momenteel men eerste keuze, maar twijfel wel wat aan de maat, en ze heeft veel bloed en is behoorlijk nerveus.
Filmpje toen ze 2,5 jaar was, nu wordt ze 4.
https://www.youtube.com/watch?v=zSWrZKRi39A

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:11

Staan For Plesure's niet goed bekend???

Waarom zou hij dan zo veel gedekt hebben? :?

:')

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:42

is er nog wel diepvries verkrijgbaar?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:33

besita schreef:
carika schreef:

_O-

Heb jij andere ervaringen?
De nakomelingen die ik heb gezien komen uit Duitse merrie lijnen en als ik de verhalen op horse-gate (als je een beetje Duits kunt verstaan, altijd handig om informatie over Duitse hengsten op te zoeken) lees gaan de meningen heel veer uit elkaar. Twee dingen zegt (bijna) iedereen veel vermogen en moeilijk te rijden.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:43

En hier een goedgekeurde pony hengst van for pleasure
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1633671

Twee jaar geleden betaalde je 5000 euro voor diepvries, via het holsteiner verband.
Ik verwacht dat hij nog verkrijgbaar is tenminste staat zijn naam er nog tussen.
Laatst bijgewerkt door carika op 28-11-14 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mliiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:47

Ik ken een merrie van for pleasure, merrie is klein gebleven maar kan donders goed springen!! In de omgang een echt prinsesje en doet niets wat er niet aan staat

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:48

Ik heb er verschillende uit for pleasure-moeders en ken er nog meer en ben het ook niet eens met carika.
Hij geeft vermogen, ze zijn voorzichtig en hebben een goed karakter.
Bouw soms wat kleiner en naar mijn mening iets lang in de rug.

Diepvries sperma is of was vroeger in elk geval zeer vruchtbaar.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:25

Het speciale karakter komt van furioso II, Voltaire en zijn nakomelingen hebben dat ook

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:28

Sperma is inderdaad super , met één rietje drachtig en kosten 1000 € per rietje

nee Carika ben het inderdaad niet met je eens
ten eerste als fokker verdiep je je in een hengst .. FP is zelf niet groot , dan weet je dat de kans op een kleinere nakomeling er in zit , FP springt zelf wat strak in de rug dan weet je ook waar je rekening moet mee houden , maar net door zijn economische manier van springen ( geen luchtsprongen , geen onnodig bukken etc ) hield hem tot hoge leeftijd in de topsport oa 3 olympishe spelen ;)
Wat wil je met die gekeurde pony zeggen ..ik ken namelijk ook een (gekeurde ) pony van Heartbreaker, MR bleu , Quick star , Baloubet, Numero uno etc ..die zijn best geld waard :Y)
Hij bewijst net springpaarden te geven en degene die ik ken ( en dat zijn er best veel ) hebben veel kwaliteit en zijn geen extreem moeilijke paarden integendeel

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:19

For pleasure is top. Die hengst was zo goed net door zijn karakter.

pouttre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 16:38

misschien is For pleasure dan toch niet zo'n goede keuze voor deze merrie mits ze al wat klein is, dacht dat hij eventueel via zen moederlijn wat maat kon doorgeven, maar blijkbaar is dit niet het geval, zonde want ik denk dat hij voor de rest wel bij deze merrie kon passen -O-
Het wordt nog even verder zoeken dan...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:45

Hij geeft indd weinig maat mee. Ik heb 1 jaargang op mijn werk 7 jonge for pleasures gehad, en die kwamen geen van alle boven de 1.65 uit. En ook vrij rank gebouwd. Buiten dat zijn ze erg wakker/schrikachtig en springen allemaal wat strak. Maar hebben wel vermogen en zijn door een handige ruiter prima rond te sturen. Maar als je maat wil zou ik hem niet gebruiken.