mijn mooie welsh merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hwasooklim

mijn mooie welsh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:00

Hallo Bokkers

Ik heb ook nog een mooie Welsh A merrie ze is schimmel maar fokt kleur . Wie weet een mooie dekhengst voor haar. Liever geen schimmel. Mag wel wat groter zijn hoeft niet perse een A te zijn .
Zag bij Wim Cazemier Bronheulog Hello Charlie kent of heeft iemand hier nakomelingen van ?

Afbeelding

Cemlys

Re: mijn mooie welsh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:01

Wat voor afstamming heeft je merrie?

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:15

Cemlys schreef:
Wat voor afstamming heeft je merrie?

haar vader is helaas onbekend ze is geïmporteerd uit Engeland maar de moeder is Moelwyn Boneddiges ze is gefokt bij de familie Davies .

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:19

Heb je al eens gekeken op de site van stal Ysselvliedt? Misschien staat daar iets interessants tussen voor je :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:46

Waar ergens in de buurt zit je precies? Heb je nog een foto van de pony op de zijkant? Je moet nl kijken welke punten je wil gaan verbeteren. Niet alleen naar kleur. Moeders heeft een mooie moederlijn in elk geval, zonde dat vaderskant niet bekend is.

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:56

Cemlys schreef:
Waar ergens in de buurt zit je precies? Heb je nog een foto van de pony op de zijkant? Je moet nl kijken welke punten je wil gaan verbeteren. Niet alleen naar kleur. Moeders heeft een mooie moederlijn in elk geval, zonde dat vaderskant niet bekend is.

Ik woon In Rolde

Afbeelding

Afbeelding

de tweede was ze nog drachtig .

heb al eens eerder gehoord dat ze een mooie moederlijn heeft :)

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:56

DWensink schreef:
Heb je al eens gekeken op de site van stal Ysselvliedt? Misschien staat daar iets interessants tussen voor je :)

nog niet zal ik eens doen idd

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:44

Aangezien het hier om een Welsch merrie gaat zitten hier de kenners van dit ras.

EHK --> WPC

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:34

Wij hebben haar als veulen gekocht in Wales. Ik vond haar toen erg aansprekend al was het achteraf niet zo slim om een PB met een half papier te kopen. Ik heb op verschillende manieren geprobeerd achter de afstamming van de vader te komen, maar geen enkel respons.Helaas. Want de merrie heeft wel kwaliteit en kan geweldig bewegen. Wij hebben onlangs een heel mooie schimmelhengst aangekocht, die zou er perfect op passen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:35

regtur schreef:
Wij hebben haar als veulen gekocht in Wales. Ik vond haar toen erg aansprekend al was het achteraf niet zo slim om een PB met een half papier te kopen. Ik heb op verschillende manieren geprobeerd achter de afstamming van de vader te komen, maar geen enkel respons.Helaas. Want de merrie heeft wel kwaliteit en kan geweldig bewegen. Wij hebben onlangs een heel mooie schimmelhengst aangekocht, die zou er perfect op passen.

Ik zie net dat je geen schimmel wilt. In dat geval hebben we ook nog een heel mooie bruine, die geweldig fokt!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:31

Ik dacht ook al aan je schimmel jenny.
De merrie kwam me op de een of andere manier bekend voor, stond een tijd terug nog te koop dacht ik. Want vond het toen al een aansprekend ding. Hier komend jaar nog een zwarte hengst in de aanbieding om te dekken

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:41

Cemlys schreef:
Ik dacht ook al aan je schimmel jenny.
De merrie kwam me op de een of andere manier bekend voor, stond een tijd terug nog te koop dacht ik. Want vond het toen al een aansprekend ding. Hier komend jaar nog een zwarte hengst in de aanbieding om te dekken

De merrie heeft ook nog een Criccieth moeder/grootmoeder, dus mogelijk nog verwant met jouw hengst, cemlys.

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:35

Is het geen mogelijkheid om manen van de merrie op te sturen naar het stamboek voor een DNA-test? :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:40

Als de moeder een schimmel is, heb je (indien de hengst geen schimmel is) 50% kans op een schimmel.