Dewi is een nrps merrie. Ze heeft een zeer vriendelijk karakter en een van de favorieten van de dierenarts. Hoe naar de behandelingen ook zijn ze zou nooit iemand kwaad doen. Haar bewegingen zijn showy maar te weinig van achter uit en de bovenlijn zou wat sterker mogen. Verder is ijzersterk beenwerk bij haar belangrijk en een iets sprekender hoofd. Dewi haar beenwerk is niet slecht, maar zou wel beter kunnen.
Danika de dochter van dewi. Ik zou natuurlijk het liefst met haar een eerste premie merrie fokken, naar de keuring en ster worden om het jaar erna voor keur te kunnen gaan maar helaas heb ik dat niet helemaal in de hand
Ze mag wat meer lengte in haar lijf en is wat vlak in het Voorbeen. Uiteraard kan dit nog wat bijtrekken omdat ze nog geen drie is en dus ook nog niet echt in training.
Evy een appaloosa merrie met kracht en takt. Mag meer souplesse, een wat langere croupe en een wat schuinere schouder. Ze heeft een super lief karakter maar wel liever lui dan moe. De hengst mag een luxe uitstraling hebben en doorgeven omdat evy veel massa en bot geeft.
Epona de dochter van evy is een verbeterde versie van haar moeder. Meer souplesse, wat luxer uiterlijk maar mist ook nog wat lengte in de croupe en schouder zou wat langer mogen. Ze is een stuk werkwilliger en vind alles leuk.
Myrthe is een appaloosa merrie waarbij het karakter wat beter kan net als de ruimte in de gangen. Ik weet ook nog niet of ik haar wil dekken.
Minke wil ik zeker pas 2016 dekken maar combinaties bedenken is natuurlijk altijd leuk.
Een luxe pony met fijne bewegingen. Ze zou van mij iets meer pony mogen zijn en wat meer massa mogen hebben.
Debora een new forest stermerrie. Mooi zwart en een luxe hoofdje. Loopt vrij vlak dus mag wat meer beweging. Ruimte in de gangen heeft ze genoeg en ze is ook lenig zat. Echter is het een echte merrie en zou het karakter wat eenvoudiger kunnen. Ze heeft het meeste met springen en geeft die kwaliteiten ook door.
Devaney, de dochter van debora. Ze lijkt veel op haar moeder maar haar karakter is een stuk meewerkender. Devaney rijdt altijd winstpunten, of dit nu dressuur of springen is. Haar kind mag iets meer massa hebben en dressuurmatig iets fijnere gangen. Ze loopt ruim genoeg maar wat eenvoudig.
De hengsten die ik zou willen gebruiken:
Twee du Bois hengsten
In de ban van pjotter
Het is geen moeten maar deze staan wel op mijn lijstje. Maar wat zijn nu de beste combinaties...
Bedankt voor het meedenken.
Wil je alleen deze 3 hengsten gebruiken? Of zoek je ook nog tips verder. Is Picasso van Knedo niet ook leuk voor een van je merries? 

Weet niet of je foto's van hebt gezien?