Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
petraaken schreef:Moet het echt een Welsh Cob zijn? Je hebt bij het NRPS goede E-ponyhengsten. Die combi wijkt in elk geval al heel wat minder af van het kwpn model. Mocht je het veulen daaruit door omstandigheden moeten verkopen is dat makkelijker verkoopbaar.
Sammie schreef:Als het puur om de maat te doen is zou ik ook eerder kijken naar NRPS E-pony of oid. Ook bij het KWPN heb je trouwens hengsten die klein fokken.
maar daar is wel meer informatie voor nodig dan wat er nu in de OP staat. Zo kun je eigenlijk nooit een fatsoenlijk advies krijgen
Armitage schreef:Waarom koop je geen Welsh Cob veulen?

LdJ schreef:Misschien kun je eens wat fokkers benaderen of zij hengsten ter beschikking stellen om buiten het ras te fokken of of zij een idee hebben waar je voor een cob terecht kan om te kopen. Ik weet wel wat namen waar je verder komt!
Overigens is Sublime hier redelijk bekend doordat zijn eigenaar hier op bokt actief is. De meeste cob eigenaren zitten niet veel of helemaal niet op bokt
Ik weet ook dat de President terug is in Nederland, maar of hij beschikbaar is voor iedereen weet ik niet. Zwart, vier wit dacht ik en een erg fijn karakter..
Je kunt ook eens een bericht bij het Welsh topic plaatsen, daar zijn wellicht meer mensen die je verder kunnen helpen
Edit; Ik raad je af om bij stal Doorstap te kopen..
Sammie schreef:Ik zou als ik jou was niks aantrekken van wat het KWPN graag ziet. Dit eventuele veulen kun je toch alleen maar bij het Reg. B. kwijt en dat zal bij het welsh stamboek niet anders zijn? Wat betreft keuringen e.d. kun je papiertechnisch al weinig met deze kruising. Kies je voor een NRPS hengst heb je bij het NRPS wél meer mogelijkheden. En is ook vaak makkelijker te verkopen.
Koop anders gewoon een Welsh Cop. Hoeft niet perse een veulen te zijn. Daar heb je de komende drie jaar toch weinig aan