Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Paarden groeien tot hun 7e ongeveer.
Mijn zelfgefokte veulen heeft er tussen zijn 2 en 7e jaar nog 12 cm bijgegooid
Imo heb je dan een mooie maat. Ik zie trouwens best vaak advertenties van mensen die een paard zoeken rond de 1,65. Die maat is mijn max
Ik ben 1,69 en een paard groter dan 1,65 hoef ik niet, liever zelfs kleiner, 1,60 zou perfect voor mij zijn. En anders fok je met een hengst die groot vererft, gelukkig is dat binnen het KWPN vrij bekend, welke hengsten groter fokken.hap schreef:oh ja iemand vroeg haar stokmaat nu.We hebben haar opgemeten vond ze ook helemaal niet erg wel interessant ha,ha.Ze is nu met 2.5 jaar 1.57/1.58.Alleen niet meer erg overbouwd op dit moment.Weet niet of dit nog invloed heeft?
rina schreef:hap schreef:oh ja iemand vroeg haar stokmaat nu.We hebben haar opgemeten vond ze ook helemaal niet erg wel interessant ha,ha.Ze is nu met 2.5 jaar 1.57/1.58.Alleen niet meer erg overbouwd op dit moment.Weet niet of dit nog invloed heeft?
Zou ik me zeker niet druk om maken. Mijn oude merrie was als 4 jarige 1.56 en als 6 jarige off. gemeten 1.60 m. (Animo x half arabier) Er kan echt nog wel wat komen.
En ik dacht met die merrie een mooi kleintje te gaan fokken. Quarterhorse hengst van 1.54 m. het veulen wat eruit kwam is 1.68 m.